pondělí 30. července 2012

Novinky v knihovničce - červenec 2012

Jelikož tu máme předposlední červencový den, musím se vám pochlubit se svými novými knižními přírůstky do mé stále se rozrůstající knihovny (kterou vám ukážu někdy v budoucnu).
Tento měsíc jsem měla svátek - většinou to neslavím, dárky téměř nedostávám, jen kytku a čokoládu, tentokrát byl  přítel ale tak hodný, vzpoměl si na mě a koupil mi hned dvě knížky. (Z části je to protože v Kanzelsbergeru na Andělu měly výprodej...)

První z nich jsou Pravidla moštárny od Johna Irvinga, které jsem už četla a děsně moc se mi líbily. Bohužel byla kniha půjčená z knihovny, takže musela putovat zpět ke svému majiteli. Teď mám ale svou vlastní a jsem moc ráda. Je to třetí kniha od Irvinga, kterou vlastním (další dvě jsou Poslední noc na klikaté řece a Svět podle Garpa).
John Irving je můj oblíbenec, miluju jeho knížky, všechny jsou tak trochu absurdní - objevují se v nich zvláštní postavy i situace. Jeho oblíbenými tématy je cirkus, medvědi, Vídeň a hlavní hrdina je vždy spisovatel - nebo se jím alespoň chce stát.
Pravidla moštárny byla zfilmována v roce 1999, v hlavních rolích Tobey Maguire a Charlize Theron. Je to ale jen výcuc z knihy a hodně vedlejších postav ve filmu vůbec není, takže doporučuju přečtení.

Další knihou do sbírky je Černobílý svět od Kathryn Stockett. Knihu jsem si chtěla koupit, protože jsem na ni slyšela samou chválu a film z loňského roku (2011) se mi také hodně líbil. Tři čtvrtiny jsem už přečetla a už teď vím, že to je nejlepší knížka, kterou jsem letos (zatím) přečetla. Za týden, maximálně za dvě už se můžete těšit na recenzi.

Odhodlala jsem se také a udělala si registraci v Knižním klubu - od teď mi budou chodit knihy až domů... :) První várku jsem si obědnala s 50% slevou. Vzala jsem si hned tři kousky.

Pokání od Iana McEwana jsem také četla a rovněž patří mezi moje oblíbené, tudíž jsem ji prostě musela mít! Opět jsem se k ní dostala jako k Černobílému světu - nejprve sem viděla film, který mě zaujal a tak jsem si řekla, že to musím přečíst. Jako téměř všichni čtenáři dávám přednost knize před filmem - vždy se mi prostě líbí víc! Proto jsem si řekla: Když je film takhle úžasný, jaká pak musí být kniha? No, nezkalamala ani v nejmenším.
Třináctý příbeh od Diane Setterfield - nevím, co od toho čekat, ale hrozně se na ní těším! Anotace vypadá poměrně lákavě a právě z tohoto důvodu jsem si jí pořídila. Vyšla už v květnu 2007, což je pro mě poměrně překvapující - divím se, že jsem si jí nevšimla dříve.

Kresby v prachu od Zoë Klein jsou mojí poslední novinkou! Mám jí už poměrně dlouho v seznamu k přečtení a tak jsem ráda, že jsem se konečně odhodlala si jí koupit. Vyšla v roce 2010. Opět mě navnadila anotace, hlavní hrdinka je archeoložkou, což je pro mě hrozně lákavé povolání - po SŠ jsem přemýšlela, že bych šla archeologii studovat, ale nakonec zvítězil tak trochu "vedlejší obor". (Ale nelituju)

Na závěr se chci omluvit, že se nejedná o moje fotky, ale o fotky z internetu (všechny jsou ze stránky bux.cz). Kdosi totiž někam zašantročil kabel od foťáku, takže sice jsem si knížky nafotila, ale dostat je z foťáku do notebooku je pro mě v tuto chvíli nadlidský úkol. Třeba někdy později, až se kabel "najde".

4 komentáře:

  1. Tak o černobílém světě jsem slyšela, ale jinak ani jeden z titulů neznám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až vše nepřečtené přečtu a zrecenzuju, třeba tě to navnadí k přečtení nějaké z nich.. :)

      Vymazat
  2. Pokánie si chcem už veľmi dlho prečítať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu ho jen doporučit, je to jedna z mých nejoblíbenějších knížek... :)

      Vymazat