středa 29. srpna 2012

30 day book challenge: Day 5

Autorkou je Kacennnka, její blog najdete zde.

Day 5: Kniha, ve které bys chtěla žít


Dnešní volbu byste do mě možná neřekli. Když jsem ale pročítala seznam úkolů, u každého jsem musela dlouho přemýšlet, než jsem vybrala tu správnou knížku. Tenhle úkol byl právě ten nejjasnější  a okamžitě jsem věděla, jakou knihu napíšu.
 Je mi 22 let, ale vůbec se nestydím za to, že Kniha, ve které bych chtěla žít je série o Harrym Potterovi.



Nemusím knihy snad představovat, každý je znáte. Vy mladší jste na nich vyrostli, já starší v nich strávila celou pubertu. První díl jsem četla asi ve dvanácti? Nepamatuju si to přesně. Vím jen, že mi bylo více než jedenáct a že na "svůj dopis" už jsem byla stará. Což mě štvalo.
Proč právě Harry Potter?

 J. K. Rowling stvořila naprosto úžasný a kouzelný svět čarodějů a čarodějek plný tajemství, zla i dobra, kouzelných tvorů i předmětů. 

Každý z nás, kdo má její knihy rád, si někdy řekl: "Já bych chtěla tolik umět kouzlit!" nebo "Proč musím zase do té blbé školy, když bych raději chodila do Bradavic a učila se Obranu proti černé magii!" Věřte nevěřte, já si to říkám občas i teď na vejšce ("Zlatý lektvary se Snapem, ten Harry si vážně neměl na co stěžovat, Snape je proti PhDr. Š. úplně mírumilovnej!")
I když mám panickou hrůzu z vlaků, strašně ráda bych chtěla ject Bradavickým expresem. 

Byla bych šprt jako Hermiona a Dějiny Bradavické školy čar a kouzel znala zpaměti, profesor Binns by mohl být poslán na odpočinek a já bych převzala hodiny Dějiny čar a kouzel místo něj.

Občas si ale říkám, že je dobře, že už mi není jedenáct. Čekala bych na dopis, věřila bych, že opravdu přijde a pak bych byla neskutečně zklamaná. Ve dvaadvaceti letech už se snáze vyrovnám s faktem, že jsem jen prachobyčejný, kouzel neschopný mudla. :)

6 komentářů:

  1. Určitě se není za co stydět :).. I když.. já bych se měla stydět, že jsem ještě Harryho nečetla! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi asi první o kom vím, že HP knihy ještě nečetl.. :D Vážně to stojí za to, J.K.R. píše užasně.

      Vymazat
  2. Já jsem přečetla jen pět dílů a na zbývající se ani nechystám. Zklamalo mě filmové zpracování třetího dílu. A co jsem slyšela, zrovna ten třetí film je nejoblíbenější. Otrávilo mě to a na Harryho nemám náladu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Filmy stály za prd. Kdybych nečetla knížky, ani bych se v takovém počtu osob neorientovala. Maximálně první díl, ten ještě šel, všichni chodili v hábitech a bylo je ještě takové hezky kouzelné. Když pak po Bradavicích začali ve třetím filmu všichni běhat v džínách, dost mě to naštvalo.

      Vymazat
  3. Je mi 27, všechny díly Harryho mám v knihovně pěkně zatříděné a četla jsem všechny (celý cyklus) už 3x ...filmy jsem viděla už též asi 3x každý, i když vím, že to není tak dobré jako knihy. Filmy si většinou nechávám na dny, kdy jsem nemocná - prostě se potím a čučím na "klasiku" :D Aspoň teď už to tak nějak beru. Rowlingová je perfektní - i když je to přeci jen "dětinské" téma, tak mě vždy fascinovalo jak do sebe vše pěkně zaklaplo. Miluji její způsob psaní a osobně se velmi těším na překlad její první "neharryovské" knihy...originál je pěkně tlustý, tak se těším :D

    OdpovědětVymazat
  4. och tú sériu milujem :) Vyrastala som na nej :) Žiť tam by bolo úžasné :D Ale asi by som sa veľmi bála, že by na mňa niekto použil Imperius.
    btw. keby že tak som tak by som bol pravdepodobne ako Luna :D
    ourpinkhell.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat