pátek 31. srpna 2012

Tři kousky na září

Rozhodla jsem se, že vás budu průběžně konkrétněji informovat o tom, co mám v plánu přečíst a třeba vás také něco zaujme. Takže dneska jsem tu s třemi poměrně nesourodými knihami, na které se chystám v září. Z Kmotra už jsem zvládla asi dvacet stran a zatím to vypadá dobře...

zdroj: http://www.knihydobrovsky.cz
Název: Kmotr (The Godfather)
Autor: Mario Puzo
Vyšlo: mockrát, nejnověji Knižní klub, 2008
Anotace:
Kmotr Maria Puza, „americká sága“ newyorského podsvětí, vyšel poprvé v roce 1969 a od té doby zůstává celosvětovým bestsellerem. Autor v něm zachytil historii krvavé války klanu Corleonů proti čtyřem dalším famigliím, válku vedenou v duchu hesla Questa guerra e cosa nostra – Tohle je naše věc. Znamenité, sugestivní dílo o bossovi všech bossů, jehož vliv sahal od policie až po finanční magnáty, si získalo popularitu především proto, že zachytilo klasickou mafii v konkrétní době a v místech, kde existuje dodnes.
Proč si ji chci přečíst: Protože tohle je všemi chlapy vychvalovaná klasika a i když to není zrovna můj šálek čaje, potřebuju zjistit co na tom všichni vidí!
Název: Voda pro slony (Water for Elephants)
Autor: Sara Gruen
Vyšlo: Tatran, 2008
Anotace:
Jacob Jankowski sice o svých vzpomínkách nemluvil, ale v jeho devadesátileté paměti zůstávaly. Přechovával v ní vzpomínky na dobu, kdy ho osud hodil do vlaku, v němž měl domov cirkus Benzini – nejúžasnější podívaná na světě. Vzpomínky na svět zalidněný podivíny a klauny, který byl plný zázraků, bolesti, zloby a vášně. Na svět s vlastními úzce vymezenými iracionálními pravidly, s vlastním pojetím života i smrti. Svět cirkusu byl pro Jacoba zároveň spásou i peklem.Přišel do něho, protože ho opustilo štěstí – zůstal bez rodiny a bez peněz a netušil, jak dál, dokud nepřistál na své lokomotivou tažené “lodi komediantů”. Právě začínala krize a každý v tomhle třetiřadém cirkuse byl rád, že má alespoň nějakou práci. Marlenu, hvězdu volné drezúry koní, sem přivedla láska k nesprávnému muži, řediteli zvěřince s násilnickými klony. Slonice Rosie se k cirkusu dostala jako obrovská šedivá naděje, nové číslo, které mělo cirkus zachránit. Jenže s Rosie nebylo možné žádné číslo nacvičit, nebyla schopná poslechnout ani jednoduché příkazy. Pouto, které mezi touto nesourodou trojicí vzniklo, bylo založené na lásce a důvěře a nakonec bylo pro všechny tři jejich jedinou nadějí na přežití. 
Proč si ji chci přečíst: Protože film byl hodně povedený. A jelikož v 99% je knížka lepší než film, těším se, že t bude opravdu fajn zážitek.

Název: Měsíční oko (A Great and Terrible Beauty)
Autor: Libba Bray
Vyšlo: Mladá fronta, 2011
Anotace:
Mnohavrstevný, ambiciózní román spojující historii, romanci, napětí, humor a magii v dokonalém celku, který ocení široké spektrum čtenářek, nejen těch dospívajících. Tajemný příběh z viktoriánské Anglie se odehrává na dívčí škole, kam po záhadné matčině smrti přijíždí z Indie šestnáctiletá Gemma Doyleová, aby se zde naučila vybraným způsobům. Musí se vyrovnat nejen s lekcemi francouzštiny a tance, ale i s nevraživostí ostatních dívek, která se však promění v přátelství doslova na život a na smrt, když Gemma objeví své skryté schopnosti. Záhadná Gemma, odvážná Felicity, chytrá Ann a krásná Pippa vytvoří nerozlučnou čtveřici, chtějí si splnit své sny a zároveň odhalit tajemství strašidelné školy. Gemma však zároveň odhalí i věci, které by nejraději nevěděla... 
Proč si ji chci přečíst: Miluju knížky o dospívajících dívkách (líbilo se mi třeba i Sesterstvo putovních kalhot, Malé ženy...) a obzvlášť ty, co se odehrávají v internátní škole. Pochválila bych anotátora, protože takhle moc mě žádná anotace dlouho nenavnadila. A přitom je taková jednoduchá.

6 komentářů:

  1. Všechny tři mám seznamu Chci-knížek, jen nevím, kdy na ně dojde řada. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda :)
      Já jich tam mám hrozně moc, bohužel pořád přídávám a říkám si "Tohle taky ještě musím přečíst!", takže to rychleji přibývá, než ubývá :(

      Vymazat
    2. Já už tam mám nějakých 700 knih. Měla bych to protřídit. :)

      Vymazat
  2. Voda pre slony - zatiaľ som si neprečítala knihu, mala som možnosť ju kúpiť, ale podľa obsahu na knihe ma absolútne nezaujala, ale potom som si pozrela film a úplne ma dostal. Určite sa mi dostane do rúk aj kniha. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Kmotra dokonce i vlastním, ale nikdy jsem nedostala k jeho čtení. Nicméně film je klasika a Voda pro slony taky nebyl špatný film, ale kniha mě moc neláká :)

    OdpovědětVymazat