sobota 29. září 2012

30 day book challenge: Day 11

Jsem tu s dalším dílem 30 day book challenge, které pořádá  Kacennnka.


Day 11: Kniha od tvého oblíbeného autora

Jedním z mých oblíbených autroů je Cecelie Ahern, o které jsem vám u několikrát psala. Její knížky mám ráda, protože spoují reálný svět s něčím naprosto nereálným. Cecelia je z Irska a většina jejích knih se odehrává v Dublinu, což je fajn, protože poslední dobou jsem knihami odherávajícími se v USA už trochu znechucená. Pro dnešek jsem si vybrala knihu, kterou jsem četla někdy loni, takže se na nic nechystám psát recenzi, můžu ji ale vřele doporučit!

Název: Cesta ze ztracena
Autor: Cecelia Ahern
Anotace:

Hledá pohřešované, ale najde sama sebe? Sandy Shorttová přišla před dvaceti lety, ještě jako malé děvčátko, o spolužačku. Malá Jenny-May Butlerová se zčistajasna ztratila a nikdy nikdo nenašel ani její tělo, ani sebemenší stopu, která by aspoň naznačovala, co se jí přihodilo. Tato událost obrátila Sandy Shorttové život vzhůru nohama. Od té doby se nedokáže smířit s jakoukoliv ztrátou, která ji v životě postihne, i když jde třeba jenom o ponožku, která se někam zatoulala při praní, nebo o klíčky od auta. Její snaha najít všechno, co kdy ztratila, u ní přerůstá v posedlost a přivádí ji ke službě u policie, kde se věnuje hledání pohřešovaných lidí. Ve chvíli, kdy se má setkat s Jackem Ruttlem, který se na ni obrátil o pomoc, protože se marně snaží přijít na stopu svému zmizelému bratrovi, se však záhadně ztrácí sama Sandy. Ocitá se daleko od domova, v tajuplném světě věcí a lidí, po nichž až dosud pátrala, a znovu propadá své staré posedlosti – hledání. Tentokrát však zoufale hledá cestu domů.

Anotaci jsem převzala z bux.cz, ale nevěřte jí docela - Sandy nepracuje u policie, je soukromý detektiv. Pátrá po lidech, kteří se ztratili. Jejich rodiny, zdrcené zármutkem se většinou nemohou smířit s tím, že policie pro nedostatek důkazního materiálu případ uzavře jako nevyřešený. Jacka Ruttla představa, že bratra už nikdy neuvidí zdrcuje a proto si domluví schůzku se Sandy. Ta ale na domluvenou schůzku nedorazí. Místo toho sama zmizí. Objeví se v lese. Jde cestou, podél níž se povalují nejrůznější věci - knihy, klobouky,  mobily. Potkává několik osob, po kterých už v "normálním světě" dlouho pátrá. Dochází jí, že se dostala do zvláštního světa.
Svět je plný ztracených, ať už věcí nebo lidí. Copak vám se nikdy neztratily klíče, náušnice nebo třeba ponožky? A nepřemýšleli jste někdy, kde teď asi jsou? Tento svět mě opravdu fascinoval - byl geniálně vymyšlený a plný vlastních pravidel. Lidé zde žili z toho co našli - tedy z toho, co se v "normálním světě" ztratilo.  

Sandy se setkává se spoustou pohřešovaných osob, z nichž některé v normálním světě dlouho hledala. Nalezne zde přátele i Jenny-May Butlerovou, která je teď už dospělou ženou a vede svůj vlastní nový život.

Přesto, že svět ztracených Sandy fascinuje, otázkou zůstává, jak se dostane zpátky? Všichni totiž tvrdí, že z tohohle světa není návratu. Přece tu nemůže zůstat navždy! Nebo ano?

1 komentář:

  1. Tuhle knihu se přiznám jsem nečela, ale zapůsobila na mě pěkně zpracovaným obalem a obsahem knihy, díky tvé recenzi se určitě po knížce u nás v knihovně podívám, doufám, že ji budou mít :)

    OdpovědětVymazat