neděle 2. září 2012

30 day book challenge: Day 6

Autorkou je Kacennnka, její blog najdete zde.

Day 6: Oblíbená YA kniha
 
Název: série Mediátor
Autor: Meg Cabot

Můj názor: První a jedna z mála YA, které jsem četla. Mám jí moc ráda - Susannah byla sympaticky ironická, Jesse naprosto k sežrání. 

Nemohla jsem se rozhodnout, kterou z šesti knih mám nejradši a tak zmiňuju celou sérii. Myslím, že ji nemusím nikomu představovat, každý milovník YA literatury snad četl minimálně jeden díl nebo o sérii aspoň slyšel. Přece jen ale zmíním anotaci prvního dílu, kde se seznámíte s hlavními hrdiny - Susannah Simonovou, která vidí duchy, Jessem (nebo Hectorem) de Silvou, Susanninými nevlastními bratry Somnabulem, Mimoněm a Prófou... ehm... tedy Jakem, Bradem a Davidem, jejími přáteli a otcem Domem.

 Osobně pro mě má největší kouzlo první a poslední díl. První protože ty "seznámení" bývají nejlepší a poslední protože miluju cestování v čase.
Anotace prvního dílu: (Krajina plná stínů)
Šestnáctiletá středoškolačka Susannah Simonová viděla svého prvního ducha, když jí byly dva roky. Od té doby se její svět hemží nešťastnými zbloudilými dušemi, které potřebují pomoc, aby se dostaly do "země stínů". A pomáhat jim je právě úkolem "mediátorů", lidí, kteří mají vzácnou schopnost vidět a hovořit se zesnulými. Navenek je ovšem Suze normální šestnáctiletá středoškolačka, která se musí vyrovnávat s matčiným sňatkem, přírůstkem tří nevlastních bratrů do rodiny i stěhováním z New Yorku do Kalifornie a změnou školy... Ale už první den v novém místě Suze zjistí, že její pokoj ve starém domě je obydlen šarmantním duchem snědého mladíka, který tam přišel o život někdy před sto padesáti lety; u její školní skříňky pak straší podstatně mladší a nebezpečnější duch školačky Heather, která si po rozchodu s přítelem prostřelila hlavu. Heather je plná zuřivosti a jejím jediným cílem je zabít kluka, který ji zradil. Susannah se stane dalším terčem její pomstychtivosti, protože nastoupila do školy na Heatheřino místo a mrtvá dívka je přesvědčená, že jí chce Suze ukrást bývalé přátele a vlastně celý minulý život. Nakonec se agresivní "duch roztleskávačky" stává smrtelným nebezpečím pro celou školu. Vypadá to, že ho může zastavit právě jen Susannah... 
 
Jak to bude s filmem? 
Jo, o tom se mluví už hodně dlouho. Nejdřív Meg prodala práva na film. Mluvilo se o Zacku Efronovi jako Jessem (WTF???). To bylo zhruba v únoru 2008.  Hledalo se nahrávací studio. Nenašlo se. Pak se dlouho nic nedělo. V roce 2010 byl napsán scénář. Pak opět ticho. V dubnu 2012 psala Meg na svých stránkách, že jí opět kontaktovali z Holywoodu a z Mediátora chtějí udělat seriál. Jak to všechno dopadne je zatím ve hvězdách.
Vekou bitku taky rozpotalo obsazení - Meg do něj chce mluvit a chce se účastnit castingů, což bylo také jedním z důvodů, proč natáčení tolik odkládali. Meg má asi strach, že jí z Mediátora udělají něco podobného, co udělali z Deníků princezny - tzn. že se absolutně nebudou držet předlohy.

4 komentáře:

  1. Mediátora jsem četla, celá série se mi líbila i přesto, že dějová linka je poněkud předvídatelná. Je to možná proto, že mám prostě ráda šťastné konce :)

    OdpovědětVymazat
  2. no, o tejto knihe alebo teda serii (co som nevedela ze je seria predtym), som rozmyslala, ako o vsetkom od meg, a asi sa tiez na to dam :D

    OdpovědětVymazat
  3. mám za sebou obdobie,keď som bola na mediátorovi závislá. áno, niektoré časti v 5. a 6. knihe ma vyslovene vytáčali, ale aj tak si myslím, že sú to dobré knihy

    OdpovědětVymazat
  4. Byla bych pro ten seriál. Příjde mi, že se to k mediátorovi hodí víc. Mediátor je taky jediná série od Meg, kterou mám skutečně hodně ráda:) Patří k mým nejblíbenějším vůbec. Občas mi příjde že je to kniha té starší generace jako jsem já a spousta mladších čtenářů, kteří dneska čtou YA o tomhle ani pořádně neví, protože jsou zahlcení tím co právě vychází. Škoda:)

    OdpovědětVymazat