pondělí 3. září 2012

Co skrývá moje knihovnička

... aneb pár nekvalitních fotek mých pokladů...

Ukořistila jsem příteli foťák za jiným účelem, a protože je můj trvale rozbitý, rozhodla jsem se nafotit svojí knihovnu, abyste tušili, co se v ní skrývá a co ne. 

Foťák je to stařičký, proto omluvte kvalitu fotek, případné odlesky a rozmazání. Knihovna stojí mezi dveřmi a šatní skříní a je jaksi ve stínu, tudíž jsem kolem jako blb poletovala s lampičkou, aby na těch fotkách vůbec bylo něco vidět. Po blesku se totiž všechny lesklé přebaly leskly ještě víc a bez blesku nebylo vidět ani fň. Takže tramtadadá, tady to máte.

Vlastním dvě knihovničky - větší a menší, tedy respektive širší (vlevo) a užší (vpravo). Kolem té užší musím našlapovat zlehka, neb je to asi 10 let starý "papundekl" a rozlézá se do všech světových stran. Ta širší zatím drží.

Větší knihovnička obsahuje čtyři police knih a jednu polici bordelu - bordelem rozumí se učebnice z dob mládí a různé časopisy atd. To dole jsou moji dva plyšáci. Ten v růžové mikině dřív spával se mnou v posteli, teď tam spává přítel, takže medvědovi jsem musela najít nové útočiště. Menší knihovnička má o jednu polici více, v poslední (= dole) jsou ale knihy, které jsem nikdy nečetla a nechystám se je číst, ba právě naopak, chystám se je střelit na netu nebo prostě rozdat.


Tak tedy začněme - širší knihovnička.
 1. polička

Fotka je to příšerná, nemusíte mi to říkat. Co ale tahle polička obsahuje? 

- Stephen King - Nezbytné věci - koupeno ve výprodeji za 20 Kč. Dosud nepřečtená.
- Dan Brown - Anatomie lži, Ztracený symbol
- Stieg Larsson - Trilogie Milénium (Muži, kteří nenávidí ženy a Dívka, která si hrála s ohněm jsou paperbacky, Dívka, která kopla do vosího hnízda je hardback - paperback vyšel později a já přece nebudu týden čekat, než přijde na sklad, ne?)
- Lars Kepler - Hypnotizér, Paganiniho smlouva
- John Irving - Svět podle Garpa, Poslední noc na Klikaté řece, Pravidla moštárny
- Eileen Dryer - Vražedný lék - mám jí doma asi 8 let a ještě jsem se k ní nedostala :D
- Mary Lawson - Návrat do Crow Lake

A pár detailů mých oblíbenců z této poličky:




2. polička

- Kathleen Winsor - Poutnící - dosud nepřečteno
- Beverly Swerling - Plantáž Shadow-
brook -  dosud nepřečteno
- Kate Furnivall - Perla Petrohradu, Rudý šál, Ruská konkubína - na tu poslední se teprve chystám
- Victoria Hislop - Návrat
- Madeleine Brent - Podvržené dítě
- Barbara Wood - Pod africkým sluncem, Modrý kámen, Věštkyně, Hvězda Babylonu, Zlatá země, Doktorka Samantha (ano, hádáte správně, je to moje oblíbenkyně)
- Tamara McKinley - Zaslíbená země

opět nějaký ten detail, tyhle obálky se mi moc líbí




3. polička

Moje červená knihovna - v postpubertálním věku (asi 15 - 19) jsem jí dost žrala a občas po ní sáhnu i dneska
- Lisa Kleypas, Kinley McGregor, Julia Quinn - Kde je můj hrdina
- Nicole Bird - Zrazená dáma - nečetla jsem
- Edith Layton - Vhodná nevěsta
- Jo Goodman - Být tvou vyvolenou - nečetla jsem
- Sylvia Day - Neznámý manžel  - nečetla jsem
- Johanna Lindsey - Muž jenom pro mě, Horoucí srdce
- Julia Quinn - Vévoda a já, Nečekaná láska, S láskou, Eloise, Poznáš to z polibků, Před svatbou, Tajné deníky slečny Mirandy Cheeverové, Ztracený vévoda z Wyndhamu, Láska v nebezpečí, Pan Cavendish, jestli se nemýlím
- Kathleen Woodiwis - Květy na vodě, Plamen v srdci, Plamen a květ, Žhavé líbánky, Váhavý nápadník, Leopard a orchidej = komplet je to mamky, u mě to má "v úschovně" :D
J. Quinn má hrozně krásné obálky
4. polička

Tohle je taková vášeň a zlo v jednom. Je tam školní povinná četba ale i životopisy členů panovnického rodu Habsburků, což je věc, která mě hodně zajímala. Nebudu to asi podrobněji rozebírat, kdyby vás z toho cokoli zajímalo, napište do komentářů (haha, dost pochybuju). Zmíním jen novinku Světy posledních Rožmberků, což je věc, kterou vydali Lidové noviny a napsali vesměs všichny profesoři, docenti, doktoři a magistři co mě učí. Zároveň je to moje nejdražší kniha, kterou vlastním (že jsem to já tak 700,-, jinak 900,-) a také jediná podepsaná autory.


A pak ještě jedna příšernost ze školy - z tohohle jsem se učila na tu děsnou zkoušku, o které jsem vám už psala. (Děsná nuda)

Přejdeme tedy k něčemu zajímavějšímu - užší knihovnička. Tam začneme opět zhora.

- Lucie Lukešová - 10 dílů románu pro dospívající - jednou větou: Je to o čtyřech patnáctiletých dívkách, které se spolu seznámí během cesty vlakem, který vykolejí.
- Meg Cabot - Krajina plná stínů, Místro pro princeznu, Princezniny deníky, Hrdinkou snadno a rychle. Víc toho nemám, ale Mediátora jsem přečetla celého a Princezniných deníků nevim kolik dílů. Asi 4. Pak už mě to fakt nebavilo.

Můžete vidět šlahouny kytky, o kterou se nijak moc nestarám. Jsem na tohle lempl, mě by chcíp i kaktus, ale tahle se docela drží. Docela... :D
Tady je to taková paperback-klasika. Tedy až na dvě vpravo a tu nahoře naležato. To paperbacky nejsou. (A klasika taky moc ne.)
- Anne Rice - Interview s upírem
- Émile Zola - Nana
- Lev Nikolajevič Tolstoj - Anna Karenina
- Nathaniel Hawthorne - Šarlatové písmeno 
(na tyhle všechny se zatím chystám)
- Ira Levin - Rosemary má děťátko
- Gustav Flaubert - Paní Bovaryová (zatím nečteno)
- W. M. Thackerey - Jarmark marnosti (zatím nečteno)
- Alexandr Solženicyn - Jeden den Ivana Děnisoviče
- Vikas Swarup - Kdo chce být miliardářem (předloha pro Milionáře z chatrče)
a nahoře Rukopis královédvorský a zelenohorský

Teď jedna přepálená fotka... :D Jsou to úlovky z antikvariátu, které mají dost nehezké desky a čekají, až na ně vyrobím něco takovéhleho. Asi se nedočkají, budu muset říct mamince.

Kathleen Windsor - Věčná Ambra (vydání z roku 1948 po prababičce)
Lion Feuchtwanger - Židovka z Toleda
Alexandre Dumas - Královna Margot
Gabriel García Márquez - Sto roků samoty
Margaret Mitchell - Jih proti Severu I. a II. (jen tohle přečteno, zbytek čeká)




Další polička:
- C. J. Sansom - Rozpuštění
- Colleen McCullough - Dámy s Missalonghi
- Alexandre Dumas ml. - Dáma s kaméliemi
- Mario Puzo - Kmotr
- Jane Austen - Pýcha a předsudek
- A. S. Puškin - Piková dáma a jiné povídky
- Emily Brontë - Na Větrné Hůrce
- K. H. Mácha - Márinka a jiné povídky
- Bram Stoker - Drakula
- Leo Rosten - Pan Kaplan má stále třídu rád
- Anne Brontë - Dvojí život Heleny Grahamové

Přiznávám dobrovolně, že jsem přečetla jen Na Větrné Hůrce, Drakulu, Kaplana. Zbytek mám buď "trvale rozečtený" nebo "momentálně rozečtený" nebo se na to chystám.

Neděste se, už bude konec.

- Celia Rees - Čarodějnice se vrací - moje oblíbená z dětství, je to druhý díl. První jsem někomu půjčila a nevím komu. Sbohem. Dneska je k nesehnání... :(
- Zoë Klein - Kresby v prachu
- Cecelia Ahern - Díky za vzpomínky, P.S. Miluju Tě, Dívka za zrcadlem

Četla jsem všechny a většina se mi moc líbila.





A teď už opravdu naposled:
Pokud chcete něco z téhle poslední fotky, pošlu vám to třeba zadarmo (...tedy za poštovné)! 
(Kromě Amuletu, Paláce a Katovy dcery, ty bych raději prodala)

Všem, co to vydrželi až sem mockrát děkuju za pozornost a těm, co to nedočetli se vůbec nedivím.... :D

10 komentářů:

  1. Dočetla jsem a ani se u toho nezapotila :) Pěkná knihovnička s ještě hezčími kousky uvnitř..vidím že jsi fanoušek Irvinga, který třeba mě za srdce vůbec nechytl (začala jsem Světem podle Garpa a taky jím skončila)..na druhou stranu se tu zbavuješ Amuletu Samarkandu a na ten já nedám dopustit..zrovna ve středu bude v Knihách, ke kterým se vracím..možná bys mohla s tím prodejem ještě pár dní počkat, třeba tě přesvědčím k přečtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fanoušek Irvinga (dá se říct) spíš byla než jsem, přečetla jsem od něj právě Svět podle Garpa, který se mi hrozně líbil, pak Pravidla moštárny, Poslední nocí jsem se tak nějak prokousala. Pak jsem četla ještě Čtvrtou ruku a Hotel New Hampshire a došlo mi, že on píše pořád o tom samém. Všechny jeho knihy mají stejnou strukturu, jen detaily a postavy jsou jiné. Takže už mě taky tolik nebere...
      Amulet Samarkandu si původně koupila sestra, ale dala mi ho. Jenže já na fantasy prostě nějak nejsem... :(

      Vymazat
    2. To je ale věčná škoda..samozřejmě chápu, že ne každý musí milovat to co já, ale Amulet Samarkandu je vážně povedený
      Já třeba míchám skutečný svět s tím snovým tak napůl..všeho moc škodí :)

      Vymazat
  2. Máš docela sympatický vkus na knížky. Já fanoušek Irvinga pořád ještě jsem, ale zatím mám za sebou jen Svět podle Garpa a Pravidla moštárny. A to se mně líbilo moc, hodně mě uklidňuje jeho styl.
    Jinak mám tedy v knihovničce taky poličku s dívčí četbou, ale ta moje je méně rozmanitá, protože je jen od jedné autorky :-D

    Jinak, ty studuješ historii?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju.
      Ano, studuju historii, snad už posledním rokem :D

      Vymazat
  3. Ahoj :) Toto je prvý blog, na ktorý som narazila orientovaný čisto na knihy a ja si pripadám ako vo sne :)
    Ináč pekná knižnica.
    A prosím ťa odkiaľ si zohnala Interview s upírem od Anne Rice??? Túto knihu zháňam už neviem ako dlho (4 roky minimálne). Prešmejdila som asi všetky internetové kníhkupectvá a o normálnych obchodoch ani nehovorím, ale nikde ho nemajú :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, nevím jak na Slovensku, ale u nás ji začali prodávat Levné knihy.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  4. Knihovnička je moc hezká ikdyž já jsem na trošku jinou četbu. :)
    http://worldofameliska.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat