úterý 23. října 2012

Co nového? Říjen 2012

Předem svého velezajímavého článku bych se chtěla omluvit za svojí neaktivitu. Je říjen, škola v plném proudu, snažím se psát bakalářku (neúspěšně), chodit pravidelně na přednášky (neúspěšně), číst povinnou četbu (nárazově) a abych toho neměla náhodou málo, upsala jsem se k brigádě (knížky jsou drahé, budou Vánoce... znáte to, peněz prostě není nikdy dost, vzláště, když jste student a nemáte rodiče milionáře). Proto tak málo příspěvků. Většinou dorazím domů okolo páté hodiny odpoledne, totálně unavená, zvládnu si udělat tak akorát zelený čaj, dát si sprchu a pospíchám za přítelem, aby mě náhodou kvůli mojí zaneprázdněnosti nevyměnil za jinou... (vtip, samozřejmě!). Nestíhám číst a když náhodou něco přečtu, nestíhám psát recenze. Což mě štve, takže na tom musím začít víc makat. Slibuju.

(No, abych nelhala, stíhám koukat na Upíří deníky a Panství Downton, ale musím vždycky celý týden čekat na další díl, takže to nestojí za řeč... Mimochodem Panství Downton fakt doporučuju, pokud máte alespoň trochu rádi Anglii, anglické aristokraty, Maggie Smith nebo módu z počátku 20. století.)
Zdroj

Tak a teď trochu toho chlubení. Nechala jsem si poslat další zásilku z mého oblíbeného online atikvariátu (hm, možná by mi tam mohli dát slevu za věrnost :D). Bohužel nemám funkční foťák, takže nemůžu vyfotit celou tu hromadu, takže použiju fotky z netu a trochu se rozepíšu. Co jsemsi tedy pořídila?

Zdroj obrázku
Wilkie Collins - Žena v bílém

Detektivka napsaná roku 1860. Ano, pustila jsem se do starší klasické literatury, i když tohle dílo v Čechách moc známé není. Objevila jsem ho díky knize Třináctý příběh, která se mi sice moc nelíbila, ale odkazovala na knihy jako Jana Eyrová, Na Větrné hůrce atd., které mám moc ráda. Mimo jiné zmiňovala i Ženu v bílém a tak jsem pátrala a pátrala až jsem ji vypátrala právě v antikvariátu.

 Podle knihy byl natočen i film s Tarou Fitzgerald v hlavní roli (hrála např. Susan v Tmavomodrém světě). Na film samozřejmě kouknu až po knize!

Zdroj obrázku
Sever a jih I. a II. - John Jakes

Monumentální sága Johna Jakese se vrací do jednoho z nejdůležitějších období historie Spojených států, kdy se začaly jasně rýsovat rozdíly mezi průmyslovým Severem a zemědělským Jihem, které vedly až k vypuknutí občanské války. Sága zapadá do série knih od stejného autora, jimiž soustavně mapuje americké dějiny.

Není co dodat, miluju knížky, které se odhrávají za americké občanské války, takže tyhle dvě nemůžou chybět.

Zdroj obrázku
Motýlek - Henri Charriére

Další klasika, kterou si chci už dlouho přečíst!

Francouz Henri Charrière strávil dvanáct let v trestanecké kolonii na Ďábelských ostrovech ve Francouzské Guayaně. Dvacet let po svém úspěšném útěku sedl a napsal o svém životě knihu. O obvinění z vraždy, kterou nespáchal, o odsouzení k doživotí, o deportaci do tropického pekla, kde se ocitl roku 1931, o dvou letech strávených na samotce, o příteli roztrhaném žraloky při pokusu o útěk, o sedmi dalších nezdařených pokusech i o tom posledním, úspěšném, kterým se ve 40. letech dopravil do úkrytu ve Venezuele.

Kočár do Vídně - Jan Procházka

Komorní příběh odehrávající se v posledních dnech druhé světové války. Hlavní hrdinkou je zoufalá selka Krista, které němečtí vojáci bez zvláštní příčiny oběsili muže. Jeho smrt se rozhodne pomstít, a to vraždou mladého vojáka, který k ní přichází do statku a žádá ji, aby ho odvezla do Vídně. Celé drama se odehrává v hlubokém lese, v němž koňský povoz se ženou a mladým vojákem míří k rakouským hranicím. Krista stále čeká na příležitost pomstít smrt svého muže, když však nastane vhodná chvíle, zabít nedokáže.


A nakonec tři knihy od A. C. Doyla:

Dobrodružství Sherlocka Holmese 
Vzpomínky na Sherolocka Holmese
Návrat Sherlocka Holmese 

Tyhle knížky plánuju přečíst už hrozně dlouho, ale nějak jsem se k nim dosud nedostala. Stydím se, taková klasika a já to ještě nečetla. Napravuji! Do Dobrodružství už jsem se pustila!

 No a nakonec jsem u nás na maloměstě narazila na pár pokladů. Jeden už jsem zrecenzovala, na druhý se chystám, třetí mám rozečtený.



4 komentáře:

  1. Downton Abbey je skvělé! Jen mě teďka nedávno trochu příliš rozesmutnilo...
    A časový pres chápu, já od začátku semestru nenapsala ani čárku, protože jsem pro změnu nezvládla ani nic přečíst. A na seriály pravidelně koukám u jídla nebo u vaření si. Číst jde takhle blbě.=D
    Ta Žena v bílém vypadá pěkně. Mám ráda atmosféru těch prezentovaných knížek.=)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli myslíš pátý díl třetí série, tak to mě rozesmutnilo taky. Hlavně jsem to vůbec nečekala :(

      Vymazat
  2. Na ten seriál se celkově pěkně dívá, ta doba se mi líbí...

    OdpovědětVymazat