Název: Deset důvodů, proč tě miluji
Autor: Julia Quinn
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 288
Vydáno: 10/2012
Přečteno: 10/2012

Lady Annabel Winslowová je v pěkném průšvihu - je totiž mladá a příroda ji navíc krom půvabné tváře obdařila i velmi smyslnou postavou. Tato skutečnost samozřejmě nemůže uniknout pozornosti lorda Newburyho, tuze majetného vdovce, který také lady Annabel záhy shledá nejvhodnější kandidátkou pro roli své nastávající. A především ženy, jež mu konečně dá přímého dědice. Lord Newbury je však bohužel - krom toho, že je velmi lakomý - znám jako značný hrubián a hulvát a je tak starý, že by mohl být Annabeliným dědečkem. Zkrátka a dobře - lord Newbury je mladé dámě nanejvýše odporný.
Jenomže Annabel má krom dobrého vkusu také sedm mladších sourozenců a trápení s tím, jak se o ně postarat, neboť náhle zesnulý otec zanechal rodinu zcela bez prostředků. Když pak doslova a do písmene zakopne o sympatického Sebastiana Greye, shodou okolností lordova nenáviděného synovce, musí projednou volit mezi odpovědností rodině, které doposud vždy obětovala vše, co bylo zapotřebí, a hlasem svého srdce. Ani v nejčernějších nočních můrách si ale nedovedla představit, do jaké hry se pustila...

Kdysi dávno jsem vás varovala, že čtu "červenou knihovnu". Taky máte důkaz. Věřím, že zarputilé kritičky sladkobolných romancí asi nepřesvědčím, ale vás ostatní možná ano. Deset důvodů, proč tě miluji je sice třetí knihou ze (zatím) třídílné série, nevadí ale, když knihy nebudete číst na popořádku. Abych doplnila pro úplnost - první díl má název Tajné deníky slečny Mirandy Cheeverové (ohodnostila bych ho pěti body z pěti) a druhý Láska v nebezpečí (asi tři z pěti).

Nacházíme se v roce 1822, je jaro a my jsme v londýnské čtvrti Mayfair, což je sídlo šlechticů. Napoleon Bonaparte je rok po smrti a Anglie, nikým neohrožována, začíná svojí cestu rozkvětu. Denní režim londýnské smetánky se s začátkem společenské sezony točí kolem večírků, plesů a návštěv opery. Hlavním cílem mladých dívek je najít si movitého manžela. O Annabel má zájem lord Newbury, tak starý, že by mohl být jejím dědečkem a tak ošklivý, že by se ho kdejaká dívka lekla. Annabel má dvě přednosti - sedm mladších sourozenců a kypré tvary. Oboje prozrazuje, že bude jednou matkou spousty dětí, a právě proto má o ní lord Newbury zájem - nutně potřebuje dědice, aby vše nezdědil jeho nenáviděný synovec Sebastian. Ten je sice pohledný, milý a Annabel přitahuje, nicméně je ale chudý a ona musí zachránit před hanbou svojí rodinu, která nemá peníze. Musí udržet své dva bratry na Etonu a svým sestrám zajistit malé věno a trochu lepší společenské postavení, což by jistě jako hraběnka Newburyová dokázala.

No, nemusím vám asi říkat, jak to dopadne, tohle není ten typ knížky, která nekončí happy endem. Každopádně to i tak stojí za to. Julia Quinn píše tak "trochu jinak", než ostatní autorky tohoto žánru, je to vtipné a má to švih, knihy jsou akorát dlouhé a hlavně nenudí. Nestává se mi moc často, abych se u historické romance zasmála, ale Julia Quinn mě rozesměje zaručeně.

Julii Quinn (vlastním jménem Julie Cotler Pottinger) u nás vyšlo už poměrně dost knih. Můžu vám doporučit sérii o sourozencích Bridgertonových, která má celkem 8 dílů, názvy najdete v obrázku dole, jsou seřazené tak, jak jdou po sobě, rozhodně se ale dají číst v jakém pořadí si jen budete přát.