úterý 15. ledna 2013

30 day book challenge: Day 14

Další část 30 day book challenge.

Toto meme má na svědomí Kacennka .

Day 14: Kniha, jejíž hlavní postavu by sis chtěla vzít

 
Kdo: Mr. Rochester
V jaké knize: Jana Eyrová
Autor: Charlotte Brontë

Anotace:

Jana nepoznala rodičovskou lásku, krutí příbuzní ji umístili do sirotčince. Tam dívka žila v nuzných podmínkách, ale získala vzdělání. Jakmile dostane práci vychovatelky na panství pana Rochestra, svitne jí naděje na lepší život. Majitel působí sice jako nerudný a zatrpklý, ale vyučovat malou Adélku Janu baví, proto se rozhodne zůstat. Jenže dům skrývá mnohá tajemství a hrozby. Podivné rány, zoufalé výkřiky a strašidelný smích, které Jana v noci slýchá, rozhodně nejsou jen výplody fantazie.

Pravda, váhala jsem. 

Ve hře byl ještě Rhett Butler z Jihu proti Severu, ale "odmilovala" jsem se po shlédnutí filmu. Nic proti Clarku Gableovi, ale nelíbí se mi. 

A od té doby, co jsem film viděla, si Rhetta prostě nedokážu představit jinak - pořád před sebou vidím toho mastňáka s knírem...

Taky to mohl být Damon, ale Upíří deníky jsem nečetla, jen koukám na seriál, takže by to nebylo fér.

Nebo striptér Christopher Raines z Hot Boys, ale striptéra bych si asi vzít nechtěla... :D
 
Takže vyhrál pan Rochester! 
 
Přestože byla Jana Eyrová zfilmována minimálně osmkrát, tvůrci vždycky obsadí roli Edwarda Fairfaxe Rochestera nějakým nevýrazným hercem...

Věděli jste vůbec, že  se jmenuje Edward? V celé knize byl nazýván většinou jen "pan Rochester".

 I tu jeho šílenou manželku bych mu odpustila... :D

Tajemný pan Rochester s věčně zachmuřeným výrazem ve tváři...

7 komentářů:

  1. Táto kniha a aj jej hl. hrdina sa mi páčia. Ale ja by som brala Darcyho. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se přiznám, že jsem ostuda ostudná, stydím se, ale k Pýše a předsudku jsem se ještě nedostala, i když jiné knihy od Jane Austen už jsem četla...

      Vymazat
    2. Tak to koukej napravit a uvidíš, že pan Darcy je taky zajímavá partie, pravda občas trošku komplikovaná :D

      Vymazat
    3. Mám to v plánu! (Už delší dobu...) :D

      Vymazat
  2. Já teda nevím, ale asi bych si pana Rochestera vzít nechtěla, ačkoliv hrdina to není špatný, bylo by to s ním příliš složité, ale jinak tuhle knihu miluji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ehm... a s kterým chlapem to složitý není??? :D :D

      Vymazat
    2. To je pravda, ale ty psychické problémy a manželka no nevím nevím, ale tak kdybych byla Jane, tak bych neváhala :)

      Vymazat