čtvrtek 17. ledna 2013

30 day book challenge: Day 15


Jsem tu s dalším dílem 30 day book challenge, které pořádá  Kacennnka
 
 
Day 15: První kniha, kterou si přečetla jako dítě

Tentokrát jsem musela hodně zapojit paměť, protože od té doby, co jsem propadla kouzlu knih je to už přece jen nějaký pátek (a co si budeme nalhávat, taky už nejsem nejmladší... jak s oblibou už od svých 21. narozenin říkám - už mi táhne na třicet!). Kdybych měla počítat i knížky, které jsme ve škole louskali společnými silami během hodin "čtení", asi bych na to nepřišla. Takhle ale vím, že první knížka, kterou jsem sama přečetla, byli právě Děti z Bullerbynu.


Název: Děti z Bullerbynu
Autor: Astrid Lindgren

Anotace:

Šest dětí Lisa, která nám všechno vypravuje, její dva bratři Lasse a Bosse, sestry Anna a Britta a Olle prožívá veselé či méně zábavné každodenní příhody na švédském venkově. Ve třech částech knihy strávíme s dětmi celý rok: jaro s koťátky, léto s prázdninami, podzim se školou, zimu s vánočními svátky. A protože jsou to příběhy, které v různých podobách může zažít každé dítě, těší se stále tato půvabná knížka neutuchajícímu zájmu čtenářů na celém světě.




Existuje vůbec někdo, kdo tuhle knížku nečetl?


S přítelem vždycky vedeme válku o tom, jestli jsou lepší Děti z Bullerbynu nebo Pipi Dlouhá punčocha. On tvrdí, že Pipi. Já tvrdím, že Děti z Bullerbynu. Jestli se někdy rozejdeme, bude to právě kvůli tomuhle. (Nebo kvůli tomu, že on bude volit Zemana a já Schwarzenberga) :D

6 komentářů:

  1. U mňa to boli princeznovské disneyovky 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem holt trochu stařešina a za nás ty Disneyovky ještě tolik nebyly... :D

      Vymazat
  2. Tu jsem dostala od babičky, když jsem šla do první třídy! A od rodičů zase tu Pipi, která u mně osobně vede. Chci být jako ona.
    A zase chci mít pokoj jako Lisa, prošívanou deku na posteli a chodit s brášky a kamarády do školy.=D
    Myslím, že neexistuje nikdo, kdo by to nečetl! A díky za Lindgrenovou!

    OdpovědětVymazat
  3. Jéé na tom jsem vyrůstala :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, Děti z Bullerbynu si pamatuju moc dobře, tu knížku jsem měla strašně ráda. :) Četli jsme ji na prvním stupni v rámci školní společné četby, pak si vzpomínám třeba ještě na Lovce mamutů nebo Robinsona Crusoea. :D Bez Lindgrenové by to ale tehdy nebylo ono. :) Doma mám od ní My z ostrova Saltkråkan, což je taky moc pěkný příběh.

    OdpovědětVymazat
  5. tuhle knihu jsem nenáviděla :DD četli jsme ji na prvním stupni a kvůli tomu jsem nasnášela čtení :D nejspíš proto že jsem četla rychleji než ostatní a nebavilo mě jejich šnečí tempo.

    OdpovědětVymazat