pondělí 21. ledna 2013

30 day book challenge: Day 16

Další díl 30 day book challenge, které pořádá  Kacennnka.


Day 16: Nejdelší kniha, jakou jsi kdy četla

Název: Dáma s hedvábnou maskou
Autor: Diana Norman
Počet stran: 864
Anotace:
Penitence Hurdová a mor vstoupili do Londýna téhož dne, léta páně 1664, kdy léto bylo nejteplejší, na jaké si současníci pamatovali. Penitenci bylo osmnáct a nesla si kabelu pošitou korálky. Mor přicestoval ve zvířecí srsti a byl stejně starý jako hřích. Penitence, přísně vychovaná v americké puritánské rodině se díky vrtošivému osudu ocitá v londýnském nevěstinci v Psím dvoře, kde ji zaměstnají jako švadlenu. Vír jejího osudu se začne otáčet jako zběsilý. Do domu naproti se přistěhuje šarmantní herec. Penitenci, která koktá, a proto skoro nikdy nemluví, se posmívá, ale navrhne jí, že ji začne učit mluvit. Ukáže se, že Penitence se přestane zakoktávat, když si nasadí hedvábnou masku a hraje roli... Ďábelsky napínavý děj románu čtenáři nedovolí knihu odložit dřív, než dojde k poslední stránce.

Musím přiznat, že rozhodování nebylo nejjednodušší. Už už jsem přemýšlela, že prostě udělám top pětku nejdelších knihy - o spoustě z nich jsem tu už psala. Ve hře byl Jih proti Severu, který je ale rozdělen na dva díly (456 stran a 480 stran, ale záleží na vydání), třetí díl trilogie Millénium (683 stran), Drákula od Brama Stokera (646 stran) nebo Sophiina volba (712 stran). Nakonec jsem ale zapátrala a vzpomněla si na Dámu s hedvábnou maskou, kterou jsem přečetla asi před dvěma roky.

Příběh se odehrává během několika desetiletí, proto tolik stránek. Setkáváme se s Penitence - sirotkem s Ameriky, která právě dorazila do té nejhorší Londýnské čtvrti. Aby toho nebylo  málo, je právě rok 1664 a začíná morová epidemie. Díky pohlednému herci z protějšího domu se ze stydlivé, koktající puritánky Penitence stává okouzlující mladá dáma, která se dokonce na své cestě životem stane milenkou Ruperta Rýnského, přítelkyní první spisovatelky Aphry Behnové i úspěšnou podnikatelkou. Nechybí ani osudová láska, kterou opouští, aby se s ní mohla zase po letech shledat... 

Rozhodně doporučuju k přečtení všem, co mají rádi historické romance.

Využiju dnešní téma a udělám seznam pěti nejdelších knih, které bych chtěla přečíst, jestli na to budu mít dost vytrvalosti a času - na některé dojde řada letos, ale že bych je stihla přečíst všechny, si iluze nedělám. Říkala jsem si, že bych měla číst víc klasiky a tak je tady malý seznam k přečtení:

1 . Bídníci - 1470 stran
2. Anna Karenina - 880
 (tu bych ráda ještě letos, přeci jen na mě čeká v knihovničce už nějakou dobu)
3. Americká tragédie - 771 stran
4. Jarmark marnosti - 712 stran
(totéž co u A.K.)
5. Sága rodu Forsythů - 656 stran

3 komentáře:

  1. Bídníky a Ságu rodu Forsythů miluji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi můj hrdina, žes to dala! :D Já se na některý knížky prostě ještě pořád "necítím"...

      Vymazat
  2. Mezi nejdelší knihy co jsem kdy četla patří jak už tady bylo zmíněno : Bídníci ... Člověk by si myslela,že Vás to nebude bavit když je to tak dlouhé,ale opak je pravdou! Dále si tam můžeme připsat Eragona (Není zrovna nejdelší,ale mě tak vážně připadal! :D )
    No ...Moc dlouhých knížek jsem nečetla takže pak ještě Twilight
    A to je si vše co přesahuje 500 stránek ....
    www.book-musings.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat