úterý 8. ledna 2013

"PŘEČTENO": Eragon - Ch. Paolini/M. Stránský - audiokniha

Název: Eragon - audiokniha
Autor: napsal Christopher Paolini, namluvil Martin Stránský
Nakladatelství: Fragment
Délka nahrávky: 18 hodin 40 minut
Formát nahrávky: mp3
Poslechnuto: 12/2012

Anotace:

Chudý farmářský chlapec Eragon najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě - Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou...

Přiznám se, že před audioknihou jsem tištěnou verzi v ruce neměla a toto seznámení s Eragonem bylo moje první. Věřím ale, že nikdo z vás není tak zaostalý co se fantasy literatury týká a proto se k ději nebudu vyjadřovat. Koneckonců kdo nečetl knihu, viděl alespoň film (byť o jeho (ne)kvalitách by se dalo dlouze hovořit). Christopher Paolini (* 1983) ve svých patnácti letech napsal první verzi Eragona. Neměl v plánu ji vydat. O pár let později ji ale upravil a  dal přečíst rodině. Ta byla nadšena a tak se rodiče rozhodli ji v roce 2002 ve svém rodinném nakladatelství vydat.
zdroj obrázku

Před Eragonem jsem se s audioknihou setkala jen jednou - a to se všemi sedmi díly Harryho Pottera, které měl "na svědomí" Jiří Lábus, Pavel Zedníček, pozdější díly pak Jan Hyhlík.

Eragona namluvil český herec Martin Stránský. Jeho jméno můžeme zaslechnout při závěrečných titulkách mnoha filmů a seriálů  - mezi jeho nejznámější dabingy patří například Dr. House (za tento počin získal v roce 2011 cenu Františka Filipovského) nebo ho můžete znát jako hlas Seelyho Bootha ze Sběratelů kostí, Carlose Solise ze Zoufalek, či Bendera z Fururamy. Eragon navíc není jedinou jeho audioknihou, podílel se i na trilogii Millenium ad. V současnosti hraje v Divadle pod Palmovkou nebo ho můžeme zahlédnout jako doktora Kováře v seriálu Ordinace v růžové zahradě.

Hlas Martina Stránského se poslouchá neskutečně dobře! Tak dobře, že jsem se jím občas "kochala" natolik, že jsem pozapomněla dávat pozor na děj, takže jsem si musela pár pasáží pustit dvakrát. Narozdíl od audioknih HP jsem nezaznamenala jediný přeřek. Audioknihu bych doporučila jako výbornou věc na cesty - pokud jako já jezdíte do školy či do práce autobusem či autem, není lepší způsob, jak ji strávit.

Za mě tedy pět z pěti!


Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí audioknihy k recenzi.
Audioknihu můžete koupit zde.

5 komentářů:

  1. tuhle knihu miluju, ale vůbec si nedokážu představit jako audioknihu, už jsem zkoušela nějaké poslouchat a po chvíli jsem přestala vnímat, o čem to je a u této knihy by to bylo obzvlášť škoda...koukám ale, že máš stejný problém, ale krásně ses s tím poprala ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu som ešte nečítala, chystám sa a vlastne som aj začala pár kapitol, ale potom ma to nebavilo dostatočne, tak som to odložila na neurčito. Videla som film, ten sa mi moc lúbil, aj keď je vraj "pokazený". Na audioknihu by som sa možno raz dala, ešte som to neskúšala, príde mi to ako tie rozprávky a riekanky, čo majú deti na CDčku a teta im to spieva 8D Ale môže to byť fajnové, hlavne na tie cesty 8)

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju celou sérii.. ♥ Moc pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  4. kniha je úžasná a o audioknize také uvažuji, tvoje recenze se mi moc líbila :)

    OdpovědětVymazat
  5. Eragona jsem četla a byla jsem spokojená. Jako audio knihu jsem dosud slyšela jen Harryho Pottera, takže by Eragon nemusel být špatný :) Moc pěkná recenze ;-)

    OdpovědětVymazat