středa 6. února 2013

30 day book challenge: Day 17

 Autorkou je Kacennnka, její blog najdete zde.


 
Day 17: Nejkratší kniha, kterou jsi kdy četla

Název: Salomé
Autor: Oscar Wilde
Počet stran: 49

Anotace:
 Příběh vychází ze známého novozákonného mýtu o princezně Salome a popravě Jana Křtitele. 
Je to drama o jednom dějství odehrávající se po celou dobu na veliké terase v paláci Herodově.


Salomé je přesně jedna z těch knih, kterou přečtete coby náctiletí (myslím, že mi bylo asi 13 nebo 14 když jsem ji četla), hrozně vás zaujme, zamilujete se do ní, ale o pár let později, když si dáte re-reading už to láska není, už je to pro vás další průměrná kniha. I tak ale můžu tohle drama doporučit. A jak jsem se k téhle knize vůbec dostala, když od Wildea se ve škole dozvíte tak maximálně o Obrazu Doriana Greye nebo Slavíkovi a růži? Úplně jednoduše: přes písničku Salomé od Karla Kryla (resp. přes verzi Dana Landy).

Jako obálku jsem tentokrát nepoužila obálku české verze, která vyšla v roce 1959, protože je naprosto příšerná. Ostatně i v zahraničí nevychází nic moc - tahle se mi líbila nejvíc.

2 komentáře:

  1. Vôbec som o tejto knihe nepočula, ale mohlo by to byť zaujímavé.

    OdpovědětVymazat
  2. Ja som od neho čítala Šťastný princ a to sa mi veľmi páčilo 8)

    OdpovědětVymazat