čtvrtek 14. února 2013

30 day book challenge: Day 18

Jsem tu zase s dalším pokračováním. Pomalu to začíná vypadat, že  30 day book challenge dokončím letos!!! Už jsem za polovinou! 


Autorkou je Kacennnka, její blog najdete zde.
 
Day 18: Kniha, kterou máš ráda, ale jsi v rozpacích, když to musíš říct

Název: Sesterstvo putovních kalhot
Autorka: Ann Brashares
Anotace
Příběhy čtveřice patnáctiletých dívek, které budou poprvé trávit prázdniny odděleně. Díky kouzelným kalhotám však odloučení nebude tak zlé. Carmen si v second handu koupí docela obyčejné džíny. Avšak poté, co si je vyzkouší i Lena, Tibby a Bridget a každé padnou jako ulité, dospějí dívky k závěru, že jsou to kalhoty kouzelné. Rozhodnou se z nich udělat Putovní kalhoty. Budou patřit všem a putovat od jedné dívky ke druhé. Pojedou s nimi na všechna místa, která děvčata během prázdnin navštíví. Díky svému kouzlu si dokáží ponechat vlastnosti všech čtyř kamarádek. Ty tak budou spojeny, i když budou od sebe na míle daleko. Je to knížka o přátelství a kamarádství, o vztazích mezi rodiči a dětmi, o prvních láskách i zklamáních, ale také o nemoci a umírání.

Tuhle knížku jsem četla asi ve čtrnácti letech, kdy jsem hltala Lanczovou a podobné, protože jsem zkrátka stará a za mého mládí žádná YA literatura neexistovala. Dodatečně se za svůj tehdejší vkus stydím, ale nic z tím nenadělám. 


Jedna z mála knih, která mě okouzlila coby teenagera a okouzlení mi zůstalo je Sesterstvo putovních kalhot. Ne že bych se tak úplně styděla za to, že se mi ta kniha líbí, jen je to prostě jedna z lepších knih, které jsem tenkrát četla. Kdybych se do ní poprvé pustila ve svých 22 letech (tedy teď), asi by se mi moc nelíbila.

Čtveřice nejlepších kamarádek spolu stráví celý školní rok ve městě Bethesda, Maryland. Jsou nejlepší kamarádky už od narození - jejich matky společně chodili na kurz těhotenského cvičení. Na prázdniny se ale chystá každá jinam, ale přesto by rády byly v kontaktu. Jednoho dne objeví čtveřice společně jedny staré džíny. Všechny si je zkusí a ačkoli má každá z nich jinou postavu, všem padnou jako ulité. Rozhodnou se tedy založit Sesterstvo putovních kalhot. Sestaví podrobný seznam všeho, co se v Kalhotách smí a nesmí dělat, která si nechá kalhoty jako první a kdy je pošle společně s dopisem další. Můžou tak být spolu v kontaktu, i když jsou každá jinde. 
 
Carmen Lowellová jede k tátovi do Jižní Karolíny - rodiče jsou už delší dobu rozvedení a ona žije s matkou, proto se těší, až se uvidí s otcem a stráví s ním léto. Čeká ji ale nemilé překvapení - nová nevlastní sestra Krista, která je v jejím věku, nový nevlastní bratr Paul a nová nevlastní matka. Vše se točí kolem nich a kolem otcovy budoucí svatby. Takhle si léto strávené s otcem opravdu nepředstavovala!
 
Tabitha "Tibby" Rollinsová tráví léto nejhorším možným způsobem -  brigádou v obchoďáku! Ve volném čase pracuje na filmovém dokumentu, který chce natočit.  Setkává se s dvanáctiletou Bailey za poněkud dramatické situace - když mladá dívka zkolabuje přímo uprostřed obchodu. Bailey ji kontaktuje, chci jí poděkovat a stát se její kamarádkou, Tibby ale o přátelství s dvanáctiletou holkou nestojí, ale dozvídá se, že dívka má leukémii a pravděpodobně brzy zemře. Bailey se na Tibby nalepí a hodlá jí pomáhat s jejím dokumentem. A tak si Tibby najde novou kamarádku.
 
Lena Kaligaris jede se svou mladší sestrou Effie na prázdniny do Řecka za svou babičkou a dědou - rodiče jsou Řekové žijící v Americe. Babička se jí snaží dohodit Kostase, místního playboye. Přes počáteční nedorozumění se dvojice do sebe zamiluje. Je tu ale něco, co ani Lenina babička, ani Lena o Kostasovi neví.

Brigdet "Bee" Vreelandová se o prázdninách chystá na fotbalový tábor a hned první den se zamiluje do Erika - asistenta trenérů. Bee se předvádí jak jen může a snaží se Erika zaujmout a sbalit ho - což je samozřejmě zakázané, je to přece asistent trenéra! To ale Bee moc nevadí...

Já ty holky prostě miluju. Líbil se mi i styl, jakým je kniha napsaná. Má další 3 pokračování, který jsou stejně dobrý.

Podle nich byly natočeny dva filmy - hlavní role ztvárnily Alexis Bledel (Lena), Blake Lively (Bee), Amber Tamblyn (Tibby) a America Ferrera (Carmen). Filmy podle mě nestály za nic (jak už to tak u tohoto žánru bývá).

4 komentáře:

  1. V tom filmu hraje má drahá Alex Bledel? Tak to se na to musím kouknout!!
    Jinak knížku bych si chtěla taky moc přečíst!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, hraje a je tam stejně roztomilá jako vždycky. Taky jí mám moc ráda. A v druhém díle hraje její mladší sestru Lucy Hale :)

      Vymazat
  2. Pozrela som si 1. film kvôli Alexis Bledel, ale také romanťáky nemusím 8D Nebolo to zlé, ale no 2ku som už nakukala.

    Čo, Lucy Hale hrá v 2ke? no dobre, ako vidím, tak si kuknem aj 2ku teda 8D

    OdpovědětVymazat
  3. Já viděla akorát film a nebylo to špatné :)

    OdpovědětVymazat