pondělí 11. února 2013

Filmová podoba týdne (1)

Autorem tohoto meme je Niklaus a mělo by vycházet každé pondělí. Doufám, že se na mě Niklaus nebude zlobit, ale netuším, do jaké míry se mi podaří toto dodržovat... Do nejrůznějších meme jsem se poslední dobou trochu zamilovala, ale jejich plnění je s pravidelností poněkud horší...
Tentokrát tedy jde o představení knihy, podle které byl natočen film nebo seriál.


Název knihy a filmu: Černobílý svět (The Help)
Autorka: Kathryn Stockett
Režisér: Tate Taylor

Anotace knihy: 
Společenský román a jedna z nejúspěšnějších amerických knih posledních let. Hluboký a dojemný příběh zasazený do 50. let 20. století na americký Jih je vyprávěn očima tří výjimečných žen. V době panující rasové segregace se mladá běloška slečna Skeeter s pomocí moudré Aibileen a rázovité Minny rozhodne ukázat svět očima černých hospodyň, čímž převrátí vzhůru nohama město i způsob, jakým se na sebe dívají ženy – matky, dcery, pečovatelky, přítelkyně. Za otázkami rasismu i postavením ženy ve společnosti tkví hlubší poselství o hranicích, těch skutečných i těch, které existují v našich myslích.


Černobílý svět je jedna z mých oblíbených knih. Už jsem o ní pěla chválu tady. Nejprve jsem viděla film a teprve potom četla knihu (většinou se snažím, aby to bylo opačně), ale oboje mě naprosto uchvátilo a u obojího jsem zaslzela (u knížky jsem brečela snad už od půlky!). Jeden z mála filmů, který se vyrovná knize - a to říkám málokdy, většinou (až na dvě výjimky) se mi líbí více kniha. Tady je to fifty-fifty! Rozhodně doporučuji jak film, tak knihu.

Trailer: 



A co vy? Četli jste knihu nebo viděli film? Nebo oboje?
A co bylo podle vás lepší?

1 komentář:

  1. Jéé tak to já musím hned přečíst, koupila jsem jí ve slevě a málem na ní zapomněla :)

    OdpovědětVymazat