pondělí 4. února 2013

PŘEČTENO: Hot Boys - M. T. Majar

zdroj obrázku
Název: Hot Boys
Autor: M. T. Majar (Markéta Marková)
Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 288
Vydáno: 2012
Přečteno: 1/2013

Anotace:
Hot Boys si říká skupina striptérů, kteří pravidelně přivádějí do varu návštěvnice nočního klubu Red Wolf. Jedním z nich je Chris, přitažlivý muž krátce po třicítce, který začíná být dosavadním životem unavený a uvažuje o konci striptérské kariéry. Na jednom představení poznává fotografku Taru, která drze odolává jeho šarmu a vypracované postavě. Provokuje ho a dráždí a Chrise to k ní přes počáteční antipatii silně táhne. Snaží se ji získat, ale Tara se jakémukoliv sblížení  brání. Ona jediná totiž ví, že v jejím životě je temný stín, kterému se snaží uniknout. Někdo natolik nebezpečný, že se obává o svůj život, i všech, kteří jsou jí blízcí.

Že můj literární vkus poměrně upadá jasně dokazuje, že jsem se pustila do čtení další erotiky. Jako by nestačilo, že jsem za dva dny přečetla Fifty Shades Of Grey! Aby toho nebylo málo, pustila jsem se do Hot Boys, na které jsem slyšela samou chválu. Kniha vyšla nejprve jako e-book, což mě zanechalo chladnou, čtečku nevlastním a pravděpodobně ani nikdy vlastnit nebudu. Pro velký úspěch kniha vyšla i v "papírové" verzi - a jako bonus obsahuje kapitolku navíc - Hot Christmas. Řekla jsem si, že to tedy zkusím.


Jak už jste se mohli dočíst v anotaci - Christopher Raines je sexy, svalnatý, tmavovlasý třicátník a má tak trochu krizi středního věku. Neustále pochybuje o svém povolání striptéra. Přes den pracuje jako nudný účetní a modlí se za to, aby jeho spolupracovníci a rodina neobjevili jeho druhý život - život striptéra. Ženy ho milují, obdivují a sami mu skáčou do postele - až na Taru, fotografku, která do klubu Red Wolf přes svou nechuť dorazí na přání kamarádky. Říct, že si ti dva nepadli do noty je přeci jen slabý výraz, ale po sérii náhodných setkání naše dvojice přeci jen usoudí, že to spolu zkusí. Tara má ovšem tajemství z minulosti v podobě bývalého přítele, který rozhodně nenechá její vztah s Chrisem jen tak...

Kniha je psána ich-formou z Chrisova pohledu, je psána nespisovným jazykem a místy až trochu moc vulgární, což by se slabším povahám nemuselo zamlouvat. Mě osobně to příšliš nevadilo, působilo to reálně. Knize nechybí vtip, erotika, napětí, akce ani romantika! Hlavní postavu si musíte zamilovat, i přestože to je namyšlený, sobecký a arogantní... sexy a k sežrání striptér! Autorka si Chrise představovala jako Davida Gandyho. No, můj typ to zrovna není, ale nic mi nebránilo představovat si ho jinak!

V knize byly ale i věci, které mi vadili a to opravdu hodně. Pochybuji, že by chicagský striptér používal přirovnání a české reálie jako: "jak malej Jarda", "za mlhou, která by se dala krájet...", "...vítala, jako prvomájovej průvod". Korunu tomu autorka nasadila, když se pokusila dát českému přirovnání nádech američna - vznikl tak "tajemnej, jako hrad ve Skalistejch horách". (Nemusíte být zrovna Einstein, abyste věděli, že v USA hrady nemají. Žádný. Natož v Rocky Mountains!). Další věcí, co mi vadila je neznalost cizích děl (resp. jmen), která autorka cituje. Dopustila se třech chyb na třech řádcích knihy ve větě:

"Když šli s mámou na farmářskej ples, měl jsem pocit, 
že jsem se octnul v Severu proti Jihu. Dokonalej Red Butler 
a Scarlet O´Harová." 
(str. 156, kdo tři chyby najde, má u mě jedno velké bezvýznamné plus)
Když chci citovat klasická díla, alespoň si vygooglím, jestli je píšu dobře, když si nejsem jistá!

V knize se navíc vyskytuje Chrisův mladší bratr Aidan, rovněž fešák, o němž autorka slíbila nějaké to pokračování. Zda vy
Jinak ale knihu považuju za příjemnou oddychovku na dvě, tři odpoledne u které se zasmějete, na konci bonusové kapitoly HOT CHRISTMAS mírně zaslzíte a povzdychnete nad tím, že dobro opravdu asi vítězí jen v knihách a pohádkách. Hlubší smysl bych v tom nehledala - je to přece jen romantika/erotika. Kvůli všemu výše zmíněnému čtyři hvězdy.



3 komentáře:

  1. Ježiši, tak tie chyby sú dosť zahanbujúce, ešte tie mená by sa dali prepáčiť, ale to, že popletú celý názov knihy, tak to už je dosť silná šálka.
    Ale odhliadnuc od tohto, som na knihu dosť zvedavá.

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuhle knihu jsem vážně zvědavá, pěkná recenze ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Knížku jsem četla a byla super. Nejdřív když jsem četla anotaci jsem byla trošku skeptická jestli to bude vůbec zajímavé když je to o striptérech. Ale bylo to vážně skvělé moc jsem si čtení užila.

    OdpovědětVymazat