středa 20. února 2013

PŘEČTENO: Nebezpečná láska - Kateřina Petrusová

Název: Nebezpečná láska
Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 374
Vydáno: 2012
Přečteno: 2/2013

Anotace
Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?
Myslím, že v české knižní blogové sféře není nikdo, kdo by Nebezpečnou lásku ještě nerecenzoval. (Holt jsem prostě sto let za opicemi a recenzuji zase jednou s křížkem po funuse, ale co!)
Autorka 
Kateřina Petrusová (*1982) pochází z Pardubic, kde v současnosti žije se svým manželem a dvěma dcerami. Psala už od dětství, účastnila se nejrůznějších literárních soutěží. Své povídky na pokračování začala publikovat (a dosud publikuje) na webu Bez Hranic, kde působí pod přezdívkou Nebraska, a je tak kolegyní M. T. Majar, o jejíchž Hot Boys už jsem psala tady. Nebezpečná láska je její prvotina, 6. 2. 2013 ale vyšla její druhá kniha, volně navazující na Nebezpečnou lásku, s názvem Nepřítel mého nepřítele. Na jaře 2014 by měla vyjít romance, která má pracovní název Vzlétnout.
Stručný děj
Myslím, že v české knižní blogové sféře není nikdo, kdo by Nebezpečnou lásku ještě nerecenzoval. (Holt jsem prostě sto let za opicemi a recenzuji zase jednou s křížkem po funuse, ale co!) 
Paige žije v New Yorku a pracuje jako ošetřovatelka. Svou práci má ráda, ale emočně ji vyčerpává, protože velice často překračuje hranici profesionality, své pacienty si oblíbí a když pak přijde nevyhnutelný konec, Paige je zničená a na dně ze ztráty přítele. Děj začíná v okamžiku, kdy zemře další z jejích pacientů, bohatý pan Russo. Jeho rodina ji doporučí dalším italským boháčům - Bavettovým, Paige se má starat Micheala Bavettu, třicetiletého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do svého dětství. Slib, že se bude chovat profesionálně opět padá a Mikeeho si oblíbí. Navíc brzy zjišťuje, že Bavettovi nejsou úplně normální rodina.


“Podívala jsem se na Mikeeho, který se usmíval.
"Co je?"
"Mám pindíka!" křikl.
"Máš," přikývla jsem. Doufala jsem, že ho to za chvíli přestane bavit, 
ale spíš jsem byla smířená s tím, že se tomu tématu bude věnovat celý den.
"Paige?" Najednou se tvářil vážně.
"Jo?!
"Máš taky pindíka?"
Postavy
Postava Paige Adamsové mi nevadila, sympatická mi ale příliš nebyla. Připadala mi jako "suchar", i když se mě autorka snažila přesvědčit, že tomu taky není (třeba jejím vztahem s Kevinem). Je to milá, mírně naivní dívka, která má starost o ostatní, je citlivá a empatická, což jí trochu komplikuje život. Naopak Mikeeho si musíte zamilovat. Já osobně ho v "plně dospělé verzi" neměla tak ráda, jako "malého", připadal mi trochu majetnický a vždy muselo být po jeho. Jeho bratr Robert je hrozně náladový, ale i tak mi byl sympatický a jsem hrozně ráda, že pokračování knihy bude právě o něm. Autorka tu vystřihla i perfetktního záporáka a naprosto komickou postavu společnice Treasure. 
Styl
Kniha je psána ich-fromou, příjemným a čtivým stylem. Klidně bych věřila, že kniha byla přeložena do češtiny, ale autorku prozradily situace v konverzaci postav, které by pravděpodobně nenastaly, kdyby se rozhovor odehrával v angličtině. 
Závěrem
První polovina knihy mě okouzlila, ta druhá, po Michaelově zpětné proměně už méně, čekala jsem trochu víc "mafiánských věcí" a "klišoidní" závěr mě doslova zklamal, protože jsem tušila, že to tak dopadne už zhruba o 50 stránek dříve. Kniha se četla výborně, nenudila, zápletka byla originální a nechyběla tomu ani romantika, ani vtip, ani kapka napětí. Nebýt toho návěru, hodnotila bych pěti, takhle hodnotím čtyřmi hvězdičkami a vrhám se na pokračování!



__________________________
Zdroje: obrázky - obálka a Bavettovi (zde), New York (zde)

4 komentáře:

  1. V klidu já jí ještě nečetla, objednala jsem si Nepřítel mého nepřítele a až potom zjistila, že je to pokračování, ale v četbě mi to nebrání :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ja som nečítala, ale moc ma to neláka, neviem, asi mi nesadol námet.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsem asi sto let za opicema :D O knížce slyším poprvé, ale nejspíš si jí přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja si ju chcem veľmi prečítať :D Má celkom priaznivé hodnotenia a čo som čítala ukážky, mala by byť aj trochu vtipná :D Takže si na ňu brúsim zuby :D

    OdpovědětVymazat