čtvrtek 28. března 2013

Shrnutí za březen

Jsem tu zase s dalším měsíčním shrnutím, tentokrát za březen, i když do konce března zbývají ještě čtyři dny. Nepředpokládám, že se za tu dobu stane něco převratného, takže si dovolím publikovat tenhle skvost o trochu dříve. Narozdíl od minulého článku se tento bude skládat jen ze dvou částí a to z části Co jsem si pořídila a Co jsem přečetla. Co se chystám číst jsem se rozhodla nepsat, protože to stejně nikdy nedodržím! Takže jdeme na to! 



Abych pravdu řekla... žádná hitparáda to tenhle měsíc není a nejzajímavější na tom je, že vlastně vůbec nevím proč. Jasně, chodím do školy, dělám úkoly a tak... Ale stejně - jen dvě knížky za měsíc? To už se mi dlouho nestalo! Kdybych aspoň mohla napsat Nečetla jsem tolik, protože jsem psala bakalářku. Jenže ona to není pravda! Tedy... ano, koukala jsem do toho... a buď to zhnuseně odhodila nebo nad ní seděla dvě hodiny a napsala dva odstavce. Pořád si říkám, že mám času dost, což je chyba. Odevzdávám přece až koncem července, času mám fůru. Už sem se smířila s tím, že jindy než pod stresem prostě nepracuju. Nejde mi to. Potřebuju mít pocit, že je to asbolutně akutní, nutné a naprosto nezbytné, teprve potom se k něčemu dokopu a teprve potom můj výtvor za něco stojí. Což můj vedoucí naprosto nechápe a neustále mě uhání slovy "Už máte nějakou kapitolu hotovou?" Načež následuje proud výmluv, ujišťování a pohledů do země z mé strany. Je to trapné. Myslí si o mně, že jsem blb, a že ta bakalářka nebude stát za nic. A ona asi nebude...
 
(koukám že tenhle článek začíná mít pevnou strukturu: 1.úvod, 2. popláču si nad školou, 3. začnu se věnovat povídání o knížkách)

Takže tenhle měsíc jsem  přečetla Dvojí život Heleny Grahamové od Anne Brontë. Recenze bude, nebojte. Pak jsem se pustila do Motýlka, ale musela jsem ho cca v půlce odložit, protože mi přišel recenzní výtisk od Knihcentra - Prostě spolu od Anny Gavaldy. Měla přes 500 stran a zdolala jsem ji dnes ráno. Sláva. Můžu se zase vrhnout na svého Motýlka.

Tenhle měsíc byl poměrně plodný na nové přírůstky. Nicméně v dubnu si toho moc pořizovat nebudu. Psala jsem, že si nekoupím vůbec nic, ale pak mi došlo, že přijde katalog Knižního klubu a mě nic jiného nezbyde (no co, stejně jsem měla zálusk na Casual Vacancy, takhle si to můžu i odůvodnit a omluvit!)

Březen byl ve znamení antikvariátového nakupování. Sháněla jsem hlavně kousky, které jsem kdysi četla a nemám je a hrozně bych je chtěla. Takže jsem sehnala první tři díly Harryho Pottera
Za 200 Kč dohoromady i s poštovným od jedné fajn slečny. Třetí díl je sice lepený, ale to mi fakt neva! Už mi zbývá sehnat jen... čtyři díly... :D 
Z čeho mám ale obrovskou radost je knížka od Celie Reese Čarodějnice na útěku, co byla moje nejoblíbenější knížka z dob dospívání (myslím, že mi bylo asi 13 když jsem jí četla). Nemohla jsem ji nikde sehnat, až od jedné milé slečny na votocvohoz.cz.

Opět z votoče mám i Evžena Oněgina za pade. Dvojjazyčně. Tedy, ne že bych si v ruštině nějak početla...  Když jsem knížku poprvé otevřela, dokonce to v ní tak "luplo" jako to dělají nové knížky po prvním otevření. Škoda jen, že to je přesně ten překlad, který jsem nechtěla, příště mě to naučí se na takové věci ptát! Ale stejně, za tu cenu jsem moc ráda, že jí mám. Miluju Taťánin dopis Oněginovi! Půlku ho umím nazpaměť, heč!

Pak jsem taky vykonala nájezd na Levné knihy. Musela jsem se držet, abych to tam nevykoupila celé, ale nakonec jsem si udělala radost dvěma kousky od Anne Godbersen a to Luxusem a Intrikami, po kterých jsem už dlouho koukala a chtěla jsem si je koupit v klasickém knihkupectví. Proto jsem ráda, že jsem je v LK sehnala o víc než půlku nevněji! YES! 

Technický dotaz mimo:
Taky vám poslední dobou připadá, že jsou to spíš Levné krámy všeho druhu? Nevím jak v ostatních pobočkách, ale v té Budějovické v Mercury mají tolik plyšáků, hraček, Bárbín, hrnečků, květináčů, svíček a kravin, že jsou tam knížky skoro v menšině!

Další důvod k radosti jsem měla, když jsem zjistila, že jsem vyhrála Půlnoční soutěž. Fakt! Já, smolař! Ať se přihlásím do jakékoli giveaway, mám jistotu, že nevyhraju! Ale Lenka mi udělala radost a můj lehce infantilní komentář ocenila Annou krví oděnou. YA a podobné žánry nečtu... skoro vůbec. Ale tahle knížka mě fakt zaujala a doufám, že nebudu zklamaná! Lence ještě jednou děkuji!

No a posledním kouskem je knížka Prostě spolu, kterou už jsem dočetla a jsem z ní tak rozpačitá jako jsem dlouho z žádné jiné nebyla. Je stylově hodně zvláštní, má v sobě takové to kouzlo, které mají jen francouzské knížky - originál je z francouzštiny! A i když děj je absolutně minimální, ba téměř žádný, je prostě skvělá! Jedná se o recenzní výtisk od knihcentrum.cz a vy se už hodně brzo můžete těšit na recenzi - možná zítra, možná pozítří!

10 komentářů:

  1. Teda tak to byl celkem bohatý měsíc! Na Luxus a Intriky jsem taky koukala, asi se tam ještě dneska zmovu stavím :D A s tou bakalářkou, doma se mi smáli, že jsem jí tak jako Ty "psala" asi měsíc, vždycky jen ne musím psát bakalářku a pak jsem do toho čuměla a nic :D Hodně štěstí s ní! Do kdy jí máš napsat? A Harryho si taky potřebuji dokoupit celého :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odevzdávat mám koncem července... Jestli bude co odevzdat... :D

      Vymazat
    2. Já ji nakonec napsala asi za 14 dní a za dva :)

      Vymazat
  2. Ano, tenhle překlad Oněgina je prostě nepěkný :D

    OdpovědětVymazat
  3. Eugena Onegina by som si rada prečítala. Luxus a Intrigy majú nádherné obálky. Skvelá nádielka :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné knihy :)
    Ano, i ve Zlínských Levných "knihách" nejsou jen knihy. Puzzle, Barbie,... Vážně to nechápu.

    OdpovědětVymazat
  5. harryho jsem si nedávno začala číst a musím říct že skvělé.. něco na tom je.. že knihy jsou lepší než filmy to není ončo jinak

    OdpovědětVymazat
  6. Co se týče bakalářky naprosto tě chápu. Já mám v úterý odevzdávám maturitní práci do výtvarné výchovy a... začala jsem asi před třema hodinami. Ale... přesně jak říkáš... jinak než pod stresem asi pracovat neumím :D

    Nové knížky, vypadají zajímavě. Zavidím Annu krví oděnou a pravděpodobně si budu muset brzy udělat výlet do levných knih. Má peněženka zapláče. Och jak ta bude ronit slzy. A s Levnýma krámami docela souhlasím, až na to, že mi to celkem vyhovuje. Na Vánoce tam pokoukím půlku dárků pro celou rodinu a za velmi příjemné ceny :)

    OdpovědětVymazat