pátek 1. března 2013

Shrnutí za únor

Rozhodla jsem se (po vzoru ostatních) založit novou rubriku, ve které budu psát každý měsíc svá knižní shrnutí, co nového jsem si pořídila a na co se chystám... 

Únor není můj oblíbený měsíc. Ani zdaleka. Nemám ráda zimu a takové ty zimo-jarní plískanice už vůbec ne. Což je zrovna aktuální počasí. Když nemusím, ven nevycházím, nebaví mě po každé sebekratší cestě doma hodinu omývat sůl z bot. Navíc nám v půlce února končí zkouškové a ihned začíná letní semestr, takže hrůza. Tento semestr je velmi vyvedený, rozvrh mám opravdu "nádherný" (rozuměj jedna přednáška denně, po až pá, jako by byl problém nacpat těch 5 hodin do jednoho dne!). Navíc musím ztvořit bakalářku, obhájit ji a udělat dvoje státnice. K čemuž možná ani nedojde, protože letos opakuju supermegatěžkou zkoušku, kterou jestli neudělám, tak nashledanou, těšilo nás. Vrrr. Radši na to nemyslet... Jak jsem se k tomu vůbec dostala? Jo, únor je měsíc na nic. Jdeme radši na něco příjemnějšího.

Únor je opravdu na nic - je krátký, takže toho málo přečtete (a tři dny rozdílu, to můžou být klidně dvě knížky, že?). Já toho taky moc nezvládla, i když si pořád tak držím svojí laťku na 4 - 6 kusech měsíčně. No jo, jsem máslo. Ale co, mám taky kopici jiných povinností... Takže co jsem za tenhle měsíc zvládla? Jako první jsem v únoru přečetla knížku Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Choboského, což byla kniha, na kterou jsem se hodně těšila, ale nakonec mi připadala průměrná. Už zrecenzována zde. Dál jsem se vrhla na něco "ostřejšího" v podobě psychologického thrilleru Nikdy nevíš od Chevy Stevens, ale ani to mě extrémně nenadchlo. Opět už jsem stihla sepsat svůj názor tady. Pak jsem se konečně donutila k Nebezpečné lásce Kateřiny Petrusové. To už bylo lepší! Rozhodně doporučuju! (podrobnosti tady) Pýchu a předsudek jsem už jednou kdysi dávno otevřela a zase zavřela s tím, že to "nechám na jindy". Tenhle měsíc jsem si řekla dost a zblajzla celou knížku za dva dny. Miluju jí. Tomu se říká láska na druhý pohled! Na recenzi stále ještě čeká, protože se snažim přijít na nějaký dobrý způsob, jak zrecenzovat klasiku. Poslední, co jsem stihla byl Jumper Stephena Goulda, což byla kniha absolutně jiného stylu, než jaký normálně čtu a na hodnocení si ještě počká. Celkem tedy pět kousků.

Na co se chystám v březnu? Nu, nevím. Zapojila jsem se do Měsíčního párovná u Vendey a čekám, co mi parťák vybere. Taky jsem chtěla číst víc klasiky, takže jsem se pustila do Motýlka (Henri Charriere), ráda bych dala Velkého Gatsbyho od F. S. Fitzgeralda a pak musím taky zvládnout Poslední vévodkyni, na kterou si brousím zuby už nějaký ten měsíc. A dál uvidím, jak na tom budu.

Co jsem si za únor pořídila? Bastera se zmiňovala na svém blogu v komentáři, že má nakladatelství Academia výprodej, který se týká hlavně edice Filmová řada, takže jsem si pořídila dvoudílné Bídníky za 40 Kč, Sedm let v Tibetu taky za 40 Kč, Člověka bez osudu za 20 Kč a Kočár do Vídně taky za 20 Kč, heč. Kdy to přečtu ale nevím. Snad letos. :D

A to je asi tak vše, co jsem chtěla říct. Během tohoto víkendu a příštího týdne se můžete těšit na další recenze (Pýcha a předsudek a Jumper) nebo možná i další pokračovaní 30 day book challenge, pokud vymyslím knihu,  na den 19... Ale nic neslibuju! :D

2 komentáře:

  1. Holka mluvíš mi z duše, až na to, že únor před státnicema byl ještě brnkačka, teď se ve škole zbláznili a mám na každou hodinu něco sepsat, udělat, vymyslet, vytvořit, prezentovat děs běs, prý jsme magistři, tak musíme makat :D Jinak můj únor byl dost bídný, práce, práce, bolavý zub, kdy jsem neměla ani náladu číst a teď celý týden řešení s přítelem, takže jsem přečetla asi jen tři knihy. A jsem ráda, že jsem Tě inspirovala k nákupu, Sedm let v Tibetu jsem přehlídla :)

    OdpovědětVymazat
  2. Škoda že to poštovné na Slovensko z Česka je tak vysoké. Ináč by som si niektoré kúsky u Academie objednala aj ja.

    OdpovědětVymazat