středa 24. dubna 2013

PŘEČTENO: Nepřítel mého nepřítele - Kateřina Petrusová



Název: Nepřítel mého nepřítele
Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran: 356
Nakladatelství: Fragment
Vydáno: 2013
Přečteno: 4/2013

Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?

Na druhý díl o Bavettovic mafiánech jsem se těšila. Robert mi byl v minulém díle sympatický i přes svoje nálady a tak jsem se nemohla dočkat. Doufala jsem, že nebudu moc zklamaná... ale můžu vás ujistit, že rozhodně nejsem. Naopak!

Joan Westová je svobodná matka, vychovává svou malou dceru Amy, je bývalá policistka, ale nyní pracuje v bezpečnostní agentuře. Její život obrátí naruby Toro, drogový král, jehož zatčení před několika lety Joan a její policejní tým tak trochu zpackali. Toro jí tenkrát slíbil, že si jí najde a ten den právě nadešel. Má pro ni úkol - zabít Roberta Bavettu. A aby si "posichroval", že Joan úkol splní nejlépe, jak dovede, unesl její dceru. Joan, si neví rady. Zabít člověka, byť italského mafiána, není přece z morálního hlediska tak úplně košer.  Mateřský pud ale zvítězí a Joan se rozhodne, že Robert Bavetta prostě musí zemřít. 

Vždycky jsem si myslela, že bych udělala cokoliv, abych mohla ochránit nevinné lidi před padouchy a zločinci. I když už jsem nebyla ve službě, ctila jsem zákon a nikdy jsem neprojela ani pitomou stopku. Nikdy jsem si nesedla do auta opilá. Nikdy jsem nikoho nenapadla, pokud nepočítám zásahy u policie. A teď půjdu hrát někoho jiného, a jakmile budu mít příležitost, zabiju cizího chlapa. Na chvilku mě napadlo, že je to možná tím, že je podle Tora mafián. Ale pak mi došlo, že i kdyby to byl makléř, lékař, učitel nebo reverend, šla bych do toho taky. Už jsem chápala, co přesně znamená, když jste odhodlaní pro své dítě udělat všechno.

Kniha je psána ich fornou z dvou pohledů - Joan a Robertova. Musím příznat, že ten Robertův se mi líbil mnohem víc, za což můžou určitě naprosto úžasné slovní přestřelky s Johnnym, u kterých jsem téměř slzela smíchy. Bobbyho si prostě musíte zamilovat, stejně jako Amy a její rozumy a Roberta a jeho nálady. Objevují se nám tu i postavy z minulého dílu - Theresa, Kobra, Michael i Paige... A další nováčci. Postavy jsou opravdu dobře napsané a působí reálně.

Největšího sympaťáka z celé knihy (dle mého názoru), totiž Johnnyho, oženila autorka ještě před začátkem série, jeho příběh si tedy nepřečteme, ale pokud je vám líto, že další díly nejsou dosud k mání, můžeme si přečíst o Henrym na webu Bez Hranic. Ano!! Příběh o Henrym vyjde v knižní podobě, na webu už ho nenajdete!

Jako detektivka by to asi moc neobstálo, přeci jen tam bylo pár nelogičností a tak trošku "naivní pojetí mafie", ale pokud hledáte napínavou a vtipnou romantiku, rozhodně doporučuju! 


Kateřina Petrusová se narodila 23. března 1982 v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila literárních soutěží. Hned potom šlo psaní opět k ledu, dokud nenarazila na plno stějně nadšených pisatelek. Tentokrát už toho nenechala a vyklubala se z toho její knižní prvotina s názvem Nebezpečná láska, která nejprve vycházela na webu Bez Hranic.V současné době žije v Pardubicích se svým manželem a dvěma dcerami.



Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!
Knihu si můžete objednat zde.

3 komentáře:

  1. nepřítel je skvělá kniha :) doufám, že autorka vydá i knihu o Henrym :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji mám rozečtenou na webu Bez hranic a musím říct, že mě hodně moc baví... Takže taky dooufám!

      Vymazat
  2. Jaj ja som si chcela prečítať už Nebezpečnú lásku, ale potom som na to nejako zabudla a teraz je tu Neprítel meho neprítele a toto si tiež chcem prečítať, bože, len čas na to nemám. Ale asi by to bolo vhodné čítanie na leto na dovolenku :)

    OdpovědětVymazat