úterý 14. května 2013

Jak jsem se zamilovala a jiné povídání

Předem vás upozorňuju, že tohle bude článek totálně o ničem, takže koho nebaví "vykecávací" články, čelem zad a mažte jinam. :D

Hlavní důvod, proč vám píšu, je protože nestíhám. Ano. Nestíhám. Za dva týdny mě čeká dost těžká zkouška, týden na to druhá a pak do třetice všeho dobrého ještě jedna. Nemusím snad říkat, že ještě neumím ani slovo. Stav svojí bakalářské práce ani nekomentuju. Tudíž logicky, když nestíhám, dělám všechno možný jen ne to, co mám! Co konkrétně se dozvíte v tomhle vykecávacím článku.

První z čeho mám obrovskou radost je skutečnost, že jsem si našla penfrienda. Nebo spíš penfriendku! Je to asi dva měsíce, co jsem si dávala "inzerát" na postcrossingové fórum. Pár lidí se mi ozvalo, ale nic, co by mě extra zaujalo. Až minulý týden mi napsala Jenn ze státu Maine v USA, která miluje Downton Abbey jako já a po troše mailování jsme zjistily, že i ona miluje knížky a taky má knižní blog! Vážně! Jsem totálně nadšená a dneska jsem dotvořila první dopis a běžím s ním na poštu! Že to bylo s mojí angličtinou poměrně vyčerpávající, to radši nebudu rozebírat. Že jsem hrozně nadšená, snad nemusím blíže rozepisovat. Je to hrozně zvláštní, když narazíte na člověka, který má rád stejné seriály, dělá stejné věci a čte stejné knížky jako vy... Ach, dost!

Teď to tom, jak jsem se zamilovala. Vážně. Totálně. Prvním z mých objevů je seriál Sherlock. Ano, ten Sherlock od BBC. Seriál, dvě série po třech dílech. Benedict Cumberbatch a Martin Freeman. 
Bohužel mám shlédnuto a musím čekat na další díly. Fakt to nesnáším! Jako by nestačílo, že musím čekat na PLL!

Čas čekání si krátím díváním na Game of Thrones. To je moje druhá láska! Jsem u druhého dílu třetí série a nejradši bych to shlédla během jednoho dne, ale zakazuju si to! Musím si to dávkovat, aby mi vydržel to nejdéle... :D Jenže teď jsem viděla spoileroidní video z 03x5 a nejradši bych všechny ty díly přeskočila! Protože Jon, chápete?










Bože! Ty oči!

Začala jsem se po sérii shánět i v knižní podobě, ale buď je vyprodaná nebo šíleně drahá. Sakra. První díl mám stažený v pdfku, ale není to prostě ono, není to knížka a nemůžu si jí po dočtení vystavit v knihovničce (já vim, děsně materialistická jsem!)

Ještě otázka na závěr. Neustále zvažuju pořízení čtečky, ale stále váhám z důvodů uvedených výše... Proto mám otázku na vás, co ji máte - ano nebo ne? Vyplatí se to? 
Jsem v tomhle fakt docela konzerva a nevím, jak to nešustí a nevoní jako knížka, jak to nemůžu narvat do police, tak mě to tak "nerajcuje" a čtení ani moc nebaví... :D


8 komentářů:

  1. Já čtečku nemám a ani nechci :D Příjde mi to drahé a hlavěn to naprosto zničí celé kouzlo knížek. Neucítíš tu vůni papíru a nemůžeš držet třeba tisíc let starou koženou vazbu :D Plus jsem na vlastní oči viděla krádež v tramvaji - holka si četla právě na čtečtě a před zastávkou jí ji chlap vytrhl z ruky a utíkla pryč. Knihu by ti asi málo kdo ukradl :D
    Game of thrones i Sherlocka ti moc schvaluju, to je totálně super! :-) Ale nejlepší je Walking dead, tak až budeš mít vše dosledováno, koukni se na to :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě! To s tou krádeží je teda dost hustý! Dík za tip na Walking Dead, až nebudu roupama vědět na co koukat, určitě se podívám.. :D

      Vymazat
  2. Čtečka je výborná. Mnohem lépe se cestuje (i třeba jen po městě) s lehounkou čtečkou. Navíc do zahraničí je k nezaplacení. Mám ji taky kvůli knížkám, které si nechci koupit, ale v knihovně je neseženu (takhle jsem si třeba přečetla Píseň ledu a ohně a teď už vím, že investice se vyplatí, protože je to výborná série)...

    OdpovědětVymazat
  3. Naprosto chápu, co teď zažíváš se zkouškami. :D Já mám v pátek obhajobu maturitní práce a za 14 dní ústní maturitu, a přitom mám tolik nápadů na blog a četla bych knihy v jednom kuse. Místo toho se musím učit naprosto nezáživné věci do ekonomiky. :(
    Téma maturitní práce mám Knihy vs. e-booky, což se hodí k tvé poslední otázce. Je to hrozně individuální. Já třeba nedám na papírové knihy dopustit, ale jsou i tací, kteří dávají přednost pohodlí, než klasice. Ale taky si ráda přečtu knížku a pak si ji uložím do knihovny.:)

    OdpovědětVymazat
  4. U mně vždy budou knihy na prvním místě, ale čtečku mám už rok a půl a rozhodně se investice do ní už vrátila. Ne všude sebou můžeš tahat knihy, obzvlášť ty objemné, na tohle je čtečka ideální. Nosím ji všude sebou. Jelikož bydlím na vesnici a kvalitní knihovna je dál, tak ušetřím za dojíždění a většinou do čtečky seženu vše co chci. Knihy si už kupuji pouze ty o kterým vím, že se k nim budu vracet. A nakonec pro mně největší výhoda, mám malou dcerku, která knížky miluje a nic bych s ní nepřečetla, čtečku skoro ignoruje, takže ona si hraje na písku a já si v klidu čtu :-) Ano na knihy to nemá, můj manžel jí ještě nepřišel na chuť, knížky v ní zásadně nečte, ale na druhou stranu se mu v ní skvěle četla skripta, která nemusel číst z počítače. Takže knížky mi to nikdy nenahradí, ale jako doplněk k nim je to úžasná věc a rozhodně koupě nelituji.

    OdpovědětVymazat
  5. Spřízněná duše! Taky když nemám vůbec čas, tak koukám na seriály anebo píšu sáhodlouhý komentáře, jako například teď ;)

    Já čtečku mám a nedám na ni dopustit. Od tý doby, co jsem si ji pořídila, tak čtu snad ještě víc než kdy předtím. Obrovská výhoda oproti knihám je, že je mnohem pohodlnější. Je lehčí, snadno se otáčí stránky, můžeš ji s sebou tahat kamkoliv a vejde se do ní ohromná spousta knih, u kterých si čtečka sama pamatuje, kde jsi skončila.
    Neustále někam cestuju - ať už dálkově do školy nebo hromádkou po městě. Nechtěla bych se tahat s knížkou, když ani nevím, jestli si sednu a budu mít možnost si číst. Navíc když někam jedu na delší dobu a nevím, jak moc volnýho času budu mít na čtení, tak bych nevěděla, kolik knih si s sebou mám vzít. Takhle si prostě vezmu všechny a je to. A nemusím se bát, že se mi poničí obálky.
    Taky si tam můžeš podtrhávat nějaký zajímavý věty nebo si psát vlastní poznámky. Do knihy? Nikdy.
    A ještě jedna věc. Mám čtečku jen rok, ale za tu dobu jsem se prostě odnaučila číst fyzický knihy. Najednou nevím, jak si k nim sednout nebo lehnout. U paperbacků, obzvlášť těch tlustších vždycky potřebuju obě ruce - aby se mi kniha nezavírala. Já vím, je to směšný, ale je to tak. Utratila jsem dva tisíce za Kingovu sérii, abych ji měla pěkně v knihovničce. Ale nakonec jsem si ji stejně ještě stáhla do čtečky, protože jsou to strašně tlustý a těžký knihy a za chvilku z toho člověka bolí ruce. Obzvlášť, když se to snaží moc neotvírat, aby si neponičil hřbet :/
    Má opravdu jen jednu nevýhodu - nevynahradí to člověku ty pěkný obálky, na který se může dívat v knihovně. I když tam taky kouká jen na hřbety... Ale Simískův návrh se mi líbil nejvíc - proč si prostě nekupovat jen ty knihy, který se ti opravdu líbily a chceš je mít v knihovně? Ebooky jsou mnohem levnější (když je člověk hajzlík, tak úplně zadarmo), takže jich můžeš vyzkoušet mnohem víc.

    A btw, krádeže bych se zas až tak nebála. Tady v Brně ji má každej druhej a ještě jsem neviděla, že by ji někdo někomu ukradl. Dneska čtečka stojí zhruba stejně jako průměrnej mobil, možná i míň. Stačí si dávat pozor a v zastávkách si ji pořádně chytnout - nikdo ji přece nebude krást v půlce mezi zastávkama, aby byl ještě dalších pět minut zavřenej ve voze s kopou lidí, co ho viděli.

    OdpovědětVymazat
  6. On je také zlatíčko 8P knihy som nečítala, ale ten herec, no omdlievam 8P

    OdpovědětVymazat
  7. Já čtečku a nemůžu si jí vynachválit :). Na papírové knihy nedám dopustit, ale čtečka je velmi užitečný pomocník, díky kterému jsem právě na "vždy půjčenou v knihovně" Hru o trůny nebo na Terryho Pratchetta.Stejně jako Dasha, čtu mnohem víc :)
    Jinak John Snow a Sherlock ♥ bez komentáře :D

    www.the-bling-ring.blogspot.com

    OdpovědětVymazat