pátek 10. května 2013

Svět knihy Praha 2013

Jak jistě všichni víte, v květnu se bude konat každoroční veletrh Svět knihy. I já se chystala. Těšila jsem se už od loňského srpna.... Ale víte co?! Květen je pro vysokoškoláky dost blbej měsíc! Sešlo se mi několik školních povinností i jedna příjemná záležitost v podobě dvoudenního výletu do lázní, takže nakonec ke své velké lítosti s 90% pravděpodobností na žádný Knižní veletrh nejedu. Co se dá dělat. Aspoň ušetřím! :D Vás ostatní se ale pokusím trochu nalákat. 
 
Svět knihy Praha 2013 je mezinárodní knižní veletrh a literární festival, který se koná ve dnech 16. – 19. května 2013 na Výstavišti Praha - Holešovice. 
Čestným hostem jsou letos bratři ze Slovenska!  
Hlavními tématy jsou letos Rozmanité cesty poezie, Čteme jedním dechem aneb Když se řekne bestseller, a hlavně téma Bloger spisovatelem, spisovatel blogerem, které věřím, že spoustu z vás zaujme. Celkem se na veletrhu prezentuje na 400 vystavovatelů z více než 30 zemí a regionů celého světa.

Asi nemá cenu vypisovat zde detaily z programu. Vše si přehledně můžete zjistit na stránkách veleterhu zde. Vypíchla bych jen  něco málo, co bych si rozhodně nenechala ujít, kdybych měla možnost se na veletrh podívat... Vezmeme to chronologicky:

16. května 2013
  •  v 16:00 v Literárním sále proběhne představení knihy a autora Petry Neomillnerové.
  • Autogramiáda  PhDr. Vojtěcha Kyncla, Ph.D., jehož podpis už mám (byť jen v indexu) se koná 16. 5. od 18:00 v P 603. Jeho disertační práce s názvem Ležáky - obyčejná vesnice, SILVER A a pardubické gestapo v zrcadle heydrichiády vyšla tiskem v r. 2008 a loni vyšla druhá s názvem Bez výčitek...Genocida Čechů po atentátu na Reiharda Heydricha. Pokud máte alespoň trochu zájem o tohle téma, můžu vám knihy jen doporučit.
17. května 2013
  • Další autogramiáda bude tentokrát Kateřiny Tučkové od 14.00 hodin v L 20!
  • Stoprocentně musíte na autogramiádu Roberta Fulguma, která se bude konat 17. 5. od 15:00 v sále L 407 a k představení knihy dojde týž den od 17:00 ve Velkém sále.
18. května 2013
  • od 15:00 v L 203 proběhne autogramiáda Hany Marie Körnerové. Pokud H. M. Körnerovou neznáte, můžu vám prozradit, že je autorkou knihy Andělská tvář (která byla zfilmována) nebo například historické ságy Pán Hor, odehrávající se ve Francii.
  • ač ho nemusím, stejně vám ho sem dám: od 15:00 bude mít v L 401 svou autogramiádu Michal Viewegh
19. května 2013
  • ve 12:00 v Literární kavárně bude Tereza Matoušková alias Temnářka představovat svůj blog.
Další informace o tom, kdy a kde kdo bude můžete najít zde.


Co vy? Chystáte se na Svět knihy 2013? 

Jdete letos poprvé nebo máte zkušenosti z minulých let?

6 komentářů:

  1. Ahoj Martheen, chtěla bych ti jen říct, že mi dneska domů přišla výhra z tvé soutěže, knížka Dům na páté avenue a záložka :). Mockrát děkuji, obě ceny jsou v pořádku a na knížku se moc těším! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nechystám se, nechystám se. Jednak mám Prahu přes půl republiky a jednak mám v té době jednu příjemně nepříjemnou věc - přijímačky. Ale program vypadá zajímavě. Až mi začíná být líto, že se tam nedostanu :/

    OdpovědětVymazat
  3. Já jedu 16.5. :)) A moc se těším. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jéé tak to je mi líto, já myslela, že se poznáme i osobně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem doufala, ale holt si musíme ještě počkat :D

      Vymazat
  5. Pojedu poprvé, jsem moc zvědavá a ještě více se těším!! :))

    OdpovědětVymazat