pondělí 3. června 2013

PŘEČTENO: Až se tě život zeptá - Cecelia Ahern

 Název: Až se tě život zeptá (The Time of my Life)
Autor: Cecelia Ahern
Nakladatelství: BB/art
Počet stran: 352
Vydáno: 2012
Přečteno: 4/2013

Hlavní hrdince Lucy bude za chvíli třicet a nežije nijak příkladný život. Přítel se s ní rozešel, vyhýbá se svým kamarádům i rodině, práce ji nebaví a nikdy nedotáhne nic do konce. Navíc je chorobná lhářka. Lže šéfové, rodině, přátelům, dokonce lže sama sobě, že je se svým životem naprosto spokojená. Jednou ale najde ve schránce dopis a to právě od Života. Chce se s ní sejít. Lucy se nejprve nechce, ale nakonec ji rodina přesvědčí, že by se s ním sejít měla. Na schůzce ale zjišťuje, že Život je malý opupínkovaný a nesympatický chlap se žlutými zuby, v pomačkaném obleku. O to horší je, že se Lucy pověsí na paty a začne ji všude doprovázet - do práce, na párty s přáteli, na oběd s rodiči. Lucy se to ani trochu nelíbí, protože přeci jen ten chlap nevypadá zrovna reprezentativně. Je jen na ní, co se svým ž(Ž)ivotem udělá...
Milá Lucy Silchesterová,
v pondělí 30. května máte schůzku.
Se srdečným pozdravem 
Život
Tohle se mi hodně líbilo. Lucy mě bavila, byla mi opravdu sympatická, i když je taková jaká je a ve svém životě tak trochu ztracená. Pak tu máme sympatického hlavního hrdinu Dona, se kterým se seznámí poměrně kuriózním způsobem i nesympatického expřítele Blakea, spoustu přátel, které ale Lucy zanedbává a rodinu, se kterou dochází k vtipným slovním přestřelkám. 

Kniha je psaná ich formou, mě osobně styl Cecelie Ahern sedí, ale každému nemusí, setkávám se s tím poměrně často. Začátek se sice trochu vlekl, ale vytrvala jsem a zhruba od padesáté stránky se to rozjelo a nakonec jsem celou knížku přečetla za dva dny (tedy večer a ehm... velká část noci + ráno), což může znamenat jedině to, že mě to fakt hodně bavilo.

Je to příjemná, ale i smysluplná oddychovka o problému, který spoustě lidí bude připadat povědomý. Knížka je zábavná, ale není tam znát žádná urputná snaha napsat něco vtipného, je romantická aniž by to bylo přeslazené a i přes naprosto nereálnou zápletku působí dojmem, že by se to klidně zítra mohlo stát vám.

Za mě tedy čtyři hvězdičky z pěti a rozhodně doporučuju!


Cecelia Ahern se narodila se roku 1981 v Dublinu, je dcerou bývalého irského premiéra a vystudovala obor žurnalistika a mediální komunikace. V jedenadvaceti vydala svůj první román PS: Miluju tě, který začala psát už ve svých čtrnácti letech. Za tuto knihu získala ocenění Passionate Pen Honour za nejromantičtější příběh roku 2004/2005, a byl podle ní natočen stejnojmenný film v hlavních rolích s Gerardem Butlerem a Hilary Swank.
Úspěšné byly i její ostatní knihy, Kde končí duha, Vzpomínky na zítřek, Cesta ze ztracena, Díky za vzpomínky, Dívka za zrcadlem, atd. 
Více informací o autorce získáte na jejích webových stránkách.

3 komentáře:

  1. Tak tohle by se mi mohlo líbit!

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá dobře. A dokonce se mi moc líbí i ta obálka ! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Také jsem četla, mám její zvláštní knížky ráda :)

    OdpovědětVymazat