pátek 11. října 2013

TAG: Liebster Award


Nominována jsem byla Lucindou, které tímto děkuji. 
Původního autora tagu jsem bohužel nevypátrala.

Pravidla: 
  •  Řekněte o sobě 10 věcí.
  •  Odpovězte na 10 otázek blogerky, která vás nominovala.
  •  Vymyslete 10 otázek pro ty, které budete nominovat.
  •  Nominujte 5 blogerů, kteří mají méně než 200 pravidelných čtenářů. 
  • Informujte blogery o tom, že jste je nominovaly.  

10 věcí o mně:
  • Jsem hrozně líný člověk, ale snažím se proti tomu bojovat. Zatím neúspěšně.
  • Mám hodně, opravdu hodně dioptrií, ale nosím kontaktní čočky. V brýlích mě nikdo kromě rodiny neviděl od mých 14ti. Což už bude skoro deset let.
  • Jako malou mě vůbec nebavilo číst a po pravdě řečeno jsem měla v první třídě se čtením docela problémy.
  • Miluju kluky s hnědýma očima.
  • Nemám ráda romantické komedie. Nevím proč. A horory. Naopak miluju historická dramata.
  • Jsem závislá na kafi.
  • Strašně ráda bych četla knížky v angličtině, ale je to pro mě taková dřina, že si čtení vůbec neužiju.
  • Přestože je mi mírně přes dvacet, stále miluju série o Harrym Potterovi a toužím studovat v Bradavicích. 
  • Žiju v malém městě, kde každý zná každého a všichni o vás všechno ví. Mnohdy dříve, než to zjistíte vy sami... :D Strašně moc to nesnáším, ale neodstěhovala bych se ani za nic... 
  • Mám fobii z výtahů, takže vždy a všude chodím po schodech. Občas mám noční můry, ve kterých jedu výtahem pořád nahoru a nahoru a nakonec padám...
Otázky od Lucindy:

1. Co bys chtěla v blogové karieře všechno dokázat?
Upřímně? Vůbec nic. Bloguju si jen tak pro radost. Když se mi chce, napíšu "recenzi" či dojmy z knížky, kterou jsem přečetla. Když se mi nechce, tak ji nenapíšu. Beru to jako koníček a nemám žádné extra cíle. Celkově jsem vlastně totálně neambiciózní osoba :D
2. Jaké to bylo, když jsi začínala blogovat? 
Hrozně fajn. Mám takové "záchvaty" - vždycky se něčím nadchnu a musím to jít udělat, nejlépe hned, bezodkladně a na 150%. Tak to bylo i s blogováním. Postupem času nadšení upadá či se přetransformuje do něčeho jiného a já původní předmět nadšení opouštím. Bloguju už přes rok a poslední dobou pociťuju mírnou stagnaci. Snad se na to nevykašlu úplně, jak bývá mým zvykem... :D
3. S kterým nakladatelstvím jsi jako první navázala spolupráci?
Myslím, že to bylo nakladatelství Fragment, kterému tímto ještě jednou děkuji.
4. Jaký film podle knížní předlohy máš nejraději? 
Všeobecně nemám moc ráda filmy podle knižní předlohy. Většina jich prostě na knihu nemá. Za čestnou výjimku považuju Forresta Gumpa a Pokání, takže nejoblíbenější filmy podle knižní předlohy jsou tyto dva.
5. Co si myslíš o povinné četbě?
Pro někoho nutnost, pro někoho zábava. Ne vše bylo stravitelné i pro mě, natož pro lidi, kteří naposledy přečetli Honzíkovu cestu. Někoho možná navnadí a naláká k dalšímu čtení, někoho dokonale odradí a znechutí. Každopádně je to jeden ze způsobů jak přinutit dnešní generaci něco přečíst. Ráda bych se rozepsala víc, ale stejně by to nikoho nezajímalo... :D
6. Jaký knížní žanr máš nejraději?
Romány z historického prostředí. Romantika i detektivka/thriller. Nejsem vybíravá. Na chuť jsem nepřišla akorát všem těm paranormálkám, dystopiím a YA knihám. Vlastně ani kromě YA nevím, co ty názvy znamenají... No jo, už jsem holt stará škatule a tohle není nic pro mě... :D

7. Kolik máš doma celkem knížek?
Tak jsem si dala práci a šla to spočítat - 186 přesně, včetně odborných knih do školy. 
Jestli je to málo nebo hodně nemůžu nezaujatě posoudit.

8. Kterou knížku by sis chtěla přečíst, ale nikdy na to není čas?
Bídníci a Anna Karenina. Mám je v knihovničce už dlouho a každý měsíc si říkám, že tentokrát už si jí prostě přečtu. Samozřejmě se vždycky najde něco, co dostane přednost.
9. Díky které knížce nebo knížní sérii si začela víc číst? 
Možná trochu neobvykle kvůli knížce Marie Antoinetta od Stefana Zweiga. Bylo mi asi 12, byla jsem u babičky na prázdninách na malé vsi, kde nebylo co dělat. Babiččina knihovnička nebyla pro dvanáctiletou holku nic moc, takže jsem popadla právě tuhle knížku, protože mě bavila historie. Dočetla jsem jí za pár dní a zjistila, že to čtení je vlastně docela dobrý. Do té doby mě to moc nebralo. 

10. Jaká je tvoje oblíbená hlavní hrdinka?
Lisbeth Salanderová, jasná volba!
Otázky pro mnou nominované:
1.  Co tě od knihy dokáže dokonale odradit?
2. Tištená kniha nebo e-book?
3. Co ty a audioknihy?
4. Na jakou knihu ses nejvíc těšil/a a ona byla největším zklamáním?
5. Existuje kniha, kterou všichni vychvalují a ty jsi jí nepřišel/šla na chuť?
6. Kdo je tvůj oblíbený autor a proč?
7. Zkoušel/a jsi někdy napsat nějaký příběh? Jak to dopadlo?
8. Četl/a jsi za poslední dobu něco od českého autora nebo jen od zahraničních?
9. Jaký je tvůj největší zlozvyk při čtení?
10. V křesle nebo v posteli?
Moje nominace:
Připadá mi, že všichni už nominováni byli alespoň jednou, takže je opravdu těžké někoho vybrat... 
Takže doufám, že mě nesežerete, když vás nominuju podruhé.
Vybrala jsem následující: 

 

3 komentáře:

  1. Není zač, jsem ráda že ses zapojila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za nominaci :) Sice už jsem třikrát, ale aspoň mě těší, že na mě lidi tak myslí :) Můžu se zeptat co jsi za znamení? :) Máme několik věcí společných, ale romantické komedie mám ráda a výtahů se nebojím :D Brýle bohužel nosit musím, i když nerada a na malém městě budu možná bydlet až za rok :D Pěkné otázky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem Ryba :D
      A promiň za pozdní odpověď, dlouho jsem tu vůbec nebyla a pak komentář přehlédla!

      Vymazat