pondělí 27. ledna 2014

To nej z roku 2013

... aneb co jsem loni přečetla, co mě nadchlo a co zklamalo.
Jen stručně, je zkouškové, však víte... ehm.


Z čeho jsem opravdu nadšená? 


Než jsem tě poznala - Jojo Moyes - Tuhle knížku četl letos snad každý. Snažím se vyhýbat podobným tématům, ale tady jsem zkrátka neodolala. A rozhodně nelituju. Úžasně napsaná knížka, hlavní hrdinka tak mile obyčejná, že si jí musíte zamilovat.








Zítra začnu nový život- Giles Legardinier - Tahle knížka se tak trochu ztratila a moc lidí o ní ani nemá ponětí, podle mě je ale naprosto famózní. Vtipná, lehce absurdní a čtivá. Hlavní postava je kříženec Amélie z Montmarteru a Brigdet Jones a rozhodně si jí zamilujete. Její myšlenkové pochody byly naprosto úžasné, až se mi ani nechtělo věřit, že to napsal chlap!



Dědictví aneb Jak Helena ke štěstí přišla - Opět další vtipný kousek. Ačkoli byla hlavní hrdinka ve věku mojí matky (pokud by si hodně pospíšila, témeř i mojí babičky), rozhodně mě nenudila a svými hláškami mě opravdu dostávala. Knížka má ten správný poměr záhad, vtipu a milostných vztahů. Na Mládí v hajzlu od téhož autora se sice nechystám, ale tuhle můžu jedině doporučit.






 Co mě naopak zklamalo?

Abych to uvedla na pravou míru - nejedná se o úplné propadáky, nic takového jsem loni díkybohu nečetla. Jen jsem se na ně zkrátka těšila a ony mě nezaujaly tak, jak jsem myslela, že zaujmou. Všechny jsem ale ohodnotila průměrem - tedy třemi hvězdičkami.


Velký Gatsby - Francis Scott Firzgerarld - Asi bude chyba na mé straně. Tedy spíše určitě. Nějak nejsem schopná tuhle knížku docenit. Všechno mi na ní připadalo tak strašně průměrné, postavy mě nebavily, děj mě... jaký děj vlastně? Co se tam vlastně celou dobu dělo? Možná jí dám ještě jednou (ne dřív než za pár let) druhou šanci...








Sto jmen - Cecelie Ahern - No jo, vidíte správně, moje oblíbenkyně a já jí dám do zklamání roku? Jo. Nebylo to špatné, prostě normální průměrná kniha, ale čekala jsem víc. Mnohem víc. Přišla mi klišoidní mnohem víc, než její ostatní knížky. Celou dobu jsem si říkala "Doufám, že z toho nebude ten závěr, co si myslím" A on byl. No nic... třeba to bude příště lepší, Cee.

 





Má poslední vévodkyně - Daisy Goodwin - Tak jsem se zase jednou nechala zlákat recenzí na obálce (tou o těch abstinenčních příznacích po Downton Abbey, kterými jsem tou dobou opravdu trpěla) a knihu právě proto koupila. Že jsem se na to nevykašlala. bylo to nemastný, neslaný a závěr mě vyloženě zklamal.

4 komentáře:

  1. Z těchto knížek jsem nečetla ani jednu, ale než jsem tě poznala si chci moc přečíst.

    OdpovědětVymazat
  2. Je škoda, že ti Gatsby nesedl, ale co člověk, to jiný vkus :)

    OdpovědětVymazat
  3. Než jsem Tě poznala je i v mé topce :) Zítra začnu nový život jsem teď potkala několikrát a vypadá dobře :) A Gatsby to už je dávno, co jsem četla :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na Dědictví i Než jsem tě poznala mám zálusk už delší dobu.:)

    OdpovědětVymazat