úterý 11. února 2014

PŘEČTENO: Outsider - Nikki Finn

Název: Outsider (Tommy&Tara 1)
Autor: Nikki Finn
Vydáno:  2/2014 (ebook)
Přečteno: 2/2014
Počet stran: 212

Anotace:
Jeden student.
Jedna mladičká učitelka.
Jeden krutý otec.
Jedna zakázaná láska.
Thomas Hutchins žije bez matky po boku násilnického otce, se kterým se neustále stěhuje. Nemá tak žádné přátele a jedinou útěchou je mu to, že se po skončení školy osamostatní a nějakým způsobem začne znovu žít. To by mu však na nové škole nesměla do cesty přijít půvabná učitelka Tara Jordan, která splňuje všechny jeho představy. Thomas se pouští do zakázané hry a je natolik posedlý myšlenkami o ní, že přehlíží drobná tajemství, které Taru zahalují. A malá tajemství jak známo vedou k jedné velké pravdě.



Nikki Finn musí znát v blogovém světě snad každý. Ráda čte a vede knižní blog, většina lidí ji ale zná jako majitelku blogu o zdravém životním stylu a cvičení, který se jmenuje Moje tělo (chci se cítit a být fit).  Kromě toho je matkou dvou dětí, přičemž tomu mladšímu není ještě ani rok. Kde na to všechno bere čas je mi záhadou. Já osobně sleduju oba její blogy, je mi sympatická a když jsem se dozvěděla, že napsala knihu, která je navíc volně ke stažení, neváhala jsem ani vteřinu. 

Tommy nemá zrovna na růžích ustláno. S despotickým otcem se neustále stěhuje z místa na místo a nemá tak žádnou šanci najít si přátele. To už ostatně dávno vzdal. Matka je oba opustila už dávno a tak Tommy nemá nikoho, komu by na něm záleželo. Dokud se v nové škole neobjeví Tara Jordan, mladá učitelka, jejímuž kouzlu Tommy okamžitě podlehne a všemi silami se snaží získat její náklonost.

Příběh je psaný ich formou z pohledu Tommyho, což se mi líbilo. Pro málokterý milostný příběh si autor zvolí pohled právě mužské části milostného páru, zejména pak pokud je oním autorem žena. Za to bod. Autorčin styl je stručný, výstižný, věnuje se pro příběh podstatným věcem. Nejsou zde žádné odbočky, vedlejší linie ani nic, co by zdržovalo. Něco málo přes dvěstě stran se může někomu zdát jako dostačující množství, řádky však nejsou dopisovány do konce, spíše se rozložení vět blíží básni, takže reálně je textu mnohem méně, než se na první pohled zdá. 

Postava Tommyho mi byla sympatická. Nemám ufňukánky ráda, a proto jsem se obávala, že se mi nebude zamlouvat, nakonec byl ale úplně jiný, než jsem čekala. Byl svůj a já si ho nakonec oblíbila. Tařiny pohnutky a myšlenky tu zůstávají tak trochu záhadou (ona je celá taková záhadná!), což knize přidává na kouzlu. 

Přesto bych k příběhu jednu výtku měla a to k závěru knihy. Přišel mi totiž těžce uspěchaný! Byla tam strašně "krátká doba" (resp. málo stránek) od prvního podezření, že s Tarou asi nebude vše tak, jak to vypadá až do doby prozrazení. Přišlo mi to překotné a je to trochu škoda. Úplný závěr by si také zasloužil trochu více prostoru. 

Outsidera bych hodnotila jako takovou jednohubku, ale ne zrovna oddechovku - na to má až příliš vážné téma. Jak už jsem psala výše, knížka je super, čtivá, má svojí zvláštní atmosféru, její jedinou vadou je délka. Takže jen víc, jen houšť!

Za sebe doporučuju k přečtení a těším se na další díl, protože, upřímně, takhle otevřeným koncem mě Nikki skoro až nasr... :D


Ebook Outsider ke stažení zde.

1 komentář:

  1. :D děkuju, obzvláště za poslední větu :D fakticky...!!! :D

    A speciální díky za čas a za přečtení, moc si toho vážím :)

    OdpovědětVymazat