čtvrtek 20. března 2014

Co skrývá moje knihovnička 2

V září 2012 jsem napsala první článek o stavu své knihovničky. (Tady) Protože už je to delší doba, rozhodla jsem se udělat malou aktualizaci. Knihovničku jsem nespočetněkrát přerovnala a ještě nespočetněkrát přerovnám. Malé srovnání na úvod:


Jak můžete vidět, květina stále žije, plyšáci jsou odstěhováni, něco přibylo, něco chybí.
Ale podrobněji.
(Fotky jsou klikací, tak si je můžete zvětšit.)


 Polička s názvem historický román. Dobrovolně přiznávám, že Poutníky a Ruskou konkubínu jsem dosud nezdolala. Tři díly ze série Taťána a Alexanndr od Paulliny Simons - úžasné a famózní, na druhý a třetí díl udělám recenze v blízké době, slibuji. Zbytek je zrecenzován nebo jsem ho četla už ve středověku (= léta před založením blogu), jako třeba Jih proti Severu. Odveď mě domů také v nejbližší době zrecenzuji. (Poslední dobou čtu mnohem rychleji než recenzuju...)

 Další poličku bych nazvala historická romance a červená knihovna. Kopička vlevo je Barbara Woodová, kterou jsem četla někdy ve 13 či 14 letech (ehm... vážně už to je 10 let?). To černé neidentifikovatelné je Poslední vévodkyně, pak dva kousky Luxus a Intriky (věrně čekají na svou chvíli slávy už asi rok), stejně jako Růže z Cherrybrooku a Dívky ze Shanghaje, které jsem ulovila ve slevě a dosud nepřečetla. Kopička v pravo je pak echt červená knihovna v podobě Julie Quinn.

 A teď něco napínavějšího - detektivky, thrillery. Kopička vlevo je Larsson, Kepler a Chevy Stevens. Nějaký ten Brown, Netopýr od Nesboa, na kterého se strašně těším, Kathy Reichs a J. K. Rowling, rovněž dosud nepřečtené a nakonec Slepá skrvna, severská krimi.

 Romantika. Než jsem tě poznala, kterou jsem si zamilovala, Láska je jen slovo - knížka, kterou jsem četla v prváku na střední na doporučení vychovatelky z intru. Většinu těchto knížek jsem i zrecenzovala, kromě Chování nočních motýlů, které jsem rozečetla a zatím odložila, protože mě nezaujala. Úplně vpravo pak Kateřina Petrusová. V krabici jsou poklady (raději nezveřejňuji).

 No a jsme ve spodní části knihovny, kde vládne chaos. Tady je všechna klasika, kterou vlastním - Jane Austen, Victor Hugo, Tolstoj, A. C. Doyle a jeho Sherlock, sestry Brontëovy, atd atd. Přiznávám, že jich hodně zatím čeká na přečtení.

A dostváme se druhé knihovničce, užší, která stále hrozí rozpadem. Na první poličce knížky s tématem druhé světové války, kromě poslední - Žíkovských bohyní (i když tam toho taky trohcu bylo). Mám tam Vyhnání Gerty Schnirch a nechtěla jsem mít Tučkovou roztahanou po celé knihovně, tak jsem to tam prskla taky... Osvětimskou knihovnici mám zrovna rozečtenou...
V druhé poličce je moje sbírka Cecelie Ahern a dvě knížky z dětství, které mám moc ráda - Celia Rees, Čarodějnice na útěku a Čarodějnice se vrací.


Následuje moje stále ještě nekompletní sbírka Harryho Pottera, Meg Cabot, kterou je mi líto odsunout do krabic ve sklepě, kde jsou všechny moje knížky z dětství a Jméno hvězdy a Měsíční oko (které obě poputují pryč, až někdo projeví zájem)

Polička pod tím je Irving a kníka Přicházeli z daleka - o českých imigrantech, kteří se v druhé polovině 19. století rozhodli začít nový život v USA. Sklenička je z maturáku, pětikoruny a desetikoruny už jsem vybrakovala... :D


Poslední - Hra o trůny - rovněž nekompletní. Ale dělám na tom... :)
V poslední poličce je pak takový mix, co mě nijak moc nezaujalo nebo se to jinam nehodí.





 Byla jsem nucela ze svých dalších poliček udělat třetí knihovničku, protože už to zkrátka nebylo kam dávat. Horní dvě poličky jsou zaplněny kosmetikou a "věcmi všeobecně používanými" (= krycí název pro nepořádek všeho druhu), proto jsem nefotila jako celek, jen spodní dvě poličky, které slouží knížkám. Jedná se o knížky do školy a knížky týkající se historie, životopisy atd....




Toť vše.

Co vy a vaše knihnovničky?

11 komentářů:

  1. Pěkná knihovnička. Já jsem svou fotila už před nějakým časem, mám oproti ostatním tunu starých knih a skoro žádné nové, obvykle pro sebe nakupuju v antikvariátech :-)
    Taky nemám ráda v knihovně "binec všeho druhu", mám tam 2 skleněné sochy, fotku a doufám, že rozrůstat se to nebude...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám knihovnu u dveří, takže pravidelně tam odkládám binec typu hrneček od kafe a tak... Kvůli vám jsem uklidila :D

      Vymazat
  2. Krásná knihovna, to jsem zvědavá na Tvojí recenzi na Odveď mě domů, mě se ta kniha děsně líbila :) Máme koukám dost podobný vkus ;) Než jsem Tě poznala je moje srdcovka a krimi a klasika co říct :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Odveď mě domů bylo fajn, ale něco malinko tomu chybělo... Ale líbila se mi. Recenzi v brzké době určitě napíšu.
      Podobný vkus bych řekla, že máme, už jsem si to říkala, když jsem koukala u tebe na blogu na tvoje poklady :)

      Vymazat
  3. Moc pěkné! Závidím Černobílý svět a líbí se mi Hostovská část, ty já nejraději ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Černobílý svět byl super! Jsem moc ráda, že ho mám... :)

      Vymazat