neděle 23. března 2014

Knihy, které jsem nedočetla

Asi každý má nějakou knížku, kterou prostě nedočetl. Navzdory tomu, že ji všichni chválili, všem připadala úžasná a čtivá, tak vám prostě ne. Nejsem ten typ, co by něco dočítal násilím. Nebaví? Tak prostě nebaví a jdu o dům dál. Na světě je spousta knížek, které si chci přečíst a nevidím jediný důvod, proč se trápit s jednou, když můžu číst další, která bude stokrát zajímavější a čtivější. Možná proto mám na blogu tak málo knížek, které bych hodnotila vyloženě negativně. Většinou je totiž ani nedočtu...

Co vy? Dočítáte za každou cenu nebo prostě knihu odložíte a věnujete se jiné?

Můj seznam pěti kousků, které jsem nedočetla:


Padesát odstínů temnoty - E L James
První díl jsem přečetla, ohodnotila dvěmi hvězdičkami (když se na to dívám zpětně, asi bych ubrala, ale nebudu se v tom už hrabat). Druhý jsem rozečetla. Teprv v tom druhém díle jsem se vzpamatovala a uvědomila si všechny nekvality tohohle díla. Ale nebudu to dál rozebírat. Padesát odstínů je hrozně snadný terč... Prostě ne. Život je moc krátký na to, abych četla takovýhle.... knížky.

Jméno růže - Umberto Eco
Bezesporu kvalitní kniha, která mě ale bohužel po třiceti stránkách unudila k smrti. Trochu se stydím, protože všichni intelektuálové o ní mluví jako o naprosto úžasné knížce a já si u toho samým zíváním div neroztrhla pusu. Ale třeba jí dám ještě šanci a zaujme v budoucnu.

Kmotr - Mario Puzo
Nejsem prostě chlap, takže mě to nebavilo. Neříkám, že to bylo hrozný, styl byl dobrý, je to kvalitní knížka, všude dobře hodnocená, jen mě prostě hustokrutopřísný mafiáni neberou, no...

Chování nočních motýlů - Poppy Adams
Koupeno v Levných knihách. Nechala jsem se zlákat obálkou. Bože, nuda!!!!! Hlavní hrdinky nesympatické divné babičky, celé se to snaží vyvolat atmosféru tajemna, ale nebavilo mě to ani trochu. Dočetla jsem to přesně do strany 84. Zavřít, zahodit.

Rozbřesk - Stephenie Meyer
První tři díly Stmívání jsem četla dřív,  než okolo toho vypuklo to velké haló. Připadalo mi to jako fajn oddychovka, samozřejmě trochu černobílá a malinko mě rozčilovala ta dokonalost všech Cullenových... Bylo mi asi 18, dá se to omluvit :D Poslední díl mě ale tak nějak rozhodil, že jsem si musela říct: "Ne, tohle už ti nezbaštim, tohle už je fakt blbý."

23 komentářů:

  1. Já se knížku vždycky snažím dočíst, i když se mi moc nelíbí, ale myslím že tak jednu dvě jsem nedočetla. A popravdě mám na tohle docela štěstí, protože já si vybírám takové knihy, které dočtu. Na Rozbřesk se chystám, jediný díl co jsem zatím nečetla, ale tak snad ho dočtu, protože přece bych chtěla mít tuhle sérii dočtenou celou :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se dřív taky snažila dočítat, ale už jsem to prostě vzdala. Ale abych zas nepůsobila jako lepl, který nedočte každou druhou knížku, tak těhle 5 se mi nashromáždilo asi za 2 nebo 3 roky... :)

      Vymazat
  2. Já se knihy snažím dočíst, i když mě moc nebaví. Už se mi totiž párkrát stalo, že se to třeba v druhý půlce rozjelo nebo že jsem si i v sebenudnější knize nakonec dokázala najít něco, co za všechny ty útrapy stálo. Bohužel i já mám jistý limity, a tak se na mě momentálně dívá už jedenáct nedočtených knih. I když, byla to taková katastrofa, že ať se klidně dívají.

    A zajímavý, Jméno růže i Kmotra jsem si chtěla přečíst. Sice až někdy ve vzdálený budoucnosti, ale chtěla. Možná teď radši zkusím filmy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tomu dávám většinou 80-100 stran. Záleží, kolik má knížka stran celkově. V knihovně mám spoustu dalších, které na svou chvilku slávy teprve čekají, takže jim prostě dám přednost a tu "nudnou" prostě bez výčitek odkládám.

      Vymazat
  3. Ja som nedočítala Dcéru dymu a kostí - strašne ma to nudilo a pritom nápad bol fajn, ale keď sa 2 hl. zaľúbení hrdinovia nepoznali ešte ani v polovici knihy, tak už som to vzdala.
    A Muži sú z Marsu, ženy z Venuše ma nenormálne nebavilo, takéto filozofické kecy nie sú moja parketa. To isté Harry Potter filozofia - to analyzovanie som nevydržala 8D Potom som ešte mala problémy so 100-ročný starček... čo bolo fajnové, ale nesadlo mi to štýlom a začalo ma to v polke nudiť. Keby to malo len tú polovicu knihy, tak by sa mi to viac páčilo.
    Twilight som začala čítať vďaka 1. filmovému dielu a dočítala som všetky diely ešte pred 2. filmom a tou hlúpou medializáciou. Knihy sa mi doteraz veľmi páčia, upírov nikdy nezavrhnem 8P
    50 shades je strašný "brak" no má to v sebe niečo, čo ma donútilo to dočítať celé 8D Takže nezavrhujem to, ale nevyhľadávam takýto žáner.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S 50 shades souhlasím - má to v sobě něco, co mě donutilo přečíst první díl... Pak už mě to prostě nebavilo. Hlavní hrdinka byla taaaaak hrozně blbá... :D
      Tehnle žánr (už) taky nevyhledávám.

      Vymazat
  4. Na Chování nočních motýlů v LK vždycky koukám, tak už nebudu :) Ale obálku mají parádní :)

    A u toho Jména růže to vážně zkus podruhé, mě ta kniha zpočátku také vůbec nebavila, ale člověk se do toho dostane a pak je to paráda :) Jen to chce hromadu trpělivosti :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem si je kupovala kvůli obálce, za ty peníze jsem to riskla... :D
      Jo, trpělivost, té se mi moc nedostává... :(

      Vymazat
  5. 50 odtieňov temnoty je podľa mňa oveľa lepšie, než jednotka alebo trojka. A Súmrak je fajn, určite tisíckrát lepší, než film :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Filmy se mi taky nelíbily... Viděla jsem jen jedničku a ani se na další nechystám.

      Vymazat
  6. Rozbřesk jsem tedy dočetla, ale podle mě to celou sérii akorát zbytečně shodilo. Jako kdyby to nenapsala autorka, ale fanoušci.
    O Odstínech mi ani nemluv. Zkusila jsem číst první díl, ale byla to fakt strašná hrůza. Přitom třeba série Crossfire, která je velice podobná Odstínům, se mi docela líbila, což nechápu.
    Naposledy jsem nedočetla 7 Dní hříchů. Nedočetla jsem to ani do půlky, nedokázala jsem se začíst, nevyhovoval mi styl, kterým byl příběh napsaný. Navíc dialogy byly vždy nasekány do jednoho odstavce, takže jsem absolutně nevěděla, jaká postava mluví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U 7 dní hříchů jsem taky silně bojovala se stylem, ale nakonec jsem se přes to dostala a dočetla to, ale že bych z toho měla nějaký extra zážitek... to teda ne.

      Vymazat
  7. Z tvojho zoznamu som tiež nedočítala Kmotra.... i keď vážne štýl bol fajn, len keď som si predstavila koľko strán mi ešte zostáva a že ma to vôbec nebaví... tak som radšej prestala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se pořád chystám na film, abych aspoň věděla o čem to je, když jsem to nedočetla (a navíc má hodně dobré hodnocení), ale ani k tomu se nemůžu dokopat... :D

      Vymazat
  8. Teda, zrovna jsem si říkala, že bych takový článek sesmolila, ale letos jsem zatím nedočetla jen životopis Bronteových. Já se většinou snažím dočíst, ale třeba od Eca jsem zrovna vloni nedala Pražský hřbitov. Do knih typu 50 odstínů se ani nepouštím... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... a dobře děláš. Já dostala Padesát odstínů k Vánocům s tím, že to je fakt úžasná knížka - vychválil jí člen přítelovi rodiny, který v životě nic nepřečetl. Jinak bych se do toho taky nepouštěla.

      Vymazat
  9. Nečudujem sa ti, že si Meno ruže nedočítala. Ja som knihu prečítala, ale nič svetoborné ani úžasné na nej nevidím. :) Naopak, Krstný otec (Kmotr) je naozaj úžasná kniha a to tiež nie som chlap. Podľa mňa to bolo výborné od začiatku do konca.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kouknu aspoň na film, abych věděla o čem to je... Možná na Kmotra dojde časem. Mám v knihovně pár knížek, které mě napoprvé vůbec nebavily a podruhé už jsem je přečetla jedním dechem... Tak třeba.
      Ale 50 odstínů, Rozbřesk ani Chování nočních motýlů na 100 % znovu pokoušet nebudu... :D

      Vymazat
  10. Tak jediné, co jsem z těhlech knížek dočetla, bylo Jméno růže. Ovšem přiznávám se, že s největším sebezapřením a spoustou vydolované trpělivosti. Bylo to na mne příliš vznosné, komplikovaně napsané - myslím, že by to šlo napsat mnohem jednodušeji a tím pádem i poutavěji. Úplně mě dostal popis gotického portálu, tam jsem myslela, že to opravdu odložím.
    Na druhou stranu ta knížka měla pěkný příběh, je škoda, že nebyla poutavěji napsaná. Prý to ale Eco do té stravitelnější podoby přepsal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O nové (stravitelnější) verzi Jména růže jsem také slyšela, ale nevím jestli se do ní pustím... Možná někdy přece... :)
      Zdlouhavé popisy také moc nemusím.

      Vymazat
  11. Chování nočních motýlů jsem si taky koupila kvůli obálce :D Tak je asi ani číst nezačnu :D Nebo počkám až budu taky stará babička :D

    OdpovědětVymazat
  12. Taky se knížky snažím dočíst :-)
    Každopádně asi ani jednu z těchle knížek, bych si nějak moc nechtěla přečíst :-D

    OdpovědětVymazat
  13. Chování nočních motýlů se mi moc líbilo! Trochu psycho, ale mělo to atmosféru jako blázen! :)

    OdpovědětVymazat