neděle 2. března 2014

Shrnutí za leden a únor 2014

Protože jsem minulý měsíc tak nějak zapomněla, výjimečně bude shrnutí dvouměsíční. Ono by toho stejně za jeden měsíc moc nebylo... :D

Zvýrazňovat se musí, to je jasný! Jinak to nejde!
Takže: co jsem zvládla za první dva měsíce nového roku? Stihla jsem dvakrát onemocnět a absolvovat první zkouškové období coby studentka navazujcího studia (nic nového, studuju nadále stejnou školu, takže ty samé tváře, ty samé pracovny docentů a doktorů...). 

Za zhruba tři týdny, které jsem strávila polykáním antibiotik a frfňáním nad tím, jak strašně mě to doma už nebaví, jsem stihla přečíst skoro vše z následujících knížek. Antibiotika mi zabrala vždy po několika hodinách, takže mi už nebylo tak špatně a mohla jsem si užívat čtení.


O zkouškovém jsem pak zvládla čtyři zkoušky, během 4 týdnů, kdy jsem se knížky (tím myslím beletrie) ani nedotkla. Ale teď už si to zase vynahrazuji!

Ale teď už ke knížkám. Co jsem tedy zdolala za leden a únor?

Devět kousků. Jako první jsem dočetla Střet králů, který jsem měla "načnutý" od loňského roku. Ehm... Asi to miluju. Jako fakt. Zatím si dávám pauzu před dalším dílem, ale hodně brzo na něj dojde! Těším se jak malá, protože ve trojce se toho stane děsně moc (pokud to tak nějak souhlasí se 3. řadou seriálu). Jeden den už jsem stihla i zrecenzovat, takže na ten už jsem ódy pěla. Hezky jsem si pobrečela, i když jsem předem věděla, jak to dopadne... ale já jsem schopná brečet i u reklamy Procter&Gamble, takže nevím, jakou to má vypovídací hodnotu. :D
Co můžu doporučit, pokud máte chuť na českou literaturu je Hrdý Budžes Ireny Douskové. To bylo super - taková tragikomedie podaná ústy malé holčičky, odehrávající se v období normalizace.
Nadšená jsem ze Zlodějky knih. Na tuhle knížku jsem se děsně těšila, protože jsem na ní slyšela jen chválu. Trochu jsem se ale bála, že budu opět zklamaná, ale nestalo se tak. Knížka byla dobrá, hodně dobrá, ale ihned po dočtení jsem prostě nechápala, co je na ní tak úžasného, že jí každej opěvuje. Připadala mi prostě dobře napsaná, děj trochu nic moc, závěr dopředu naspoilerovaný samotným vypravěčem, ale skvělý (jestli se to tak dá říct...). Jenže jsem nad ní po dočtení musela pořád přemýšlet. Tahle knížka mě dostala až tak týden po dočtení, je to vůbec možný? Asi mám nějaký zpozděný reakce... :D Má svoje kouzlo, který jsem prostě odhalila až později...
Inferno je naopak to nejslabší, co jsem letos četla. Prostě Brown. Je to stejný jako všechny jeho knížky. Až mě zase napadne, přečíst si něco od Browna, plácněte mě po ruce! Nic nového se nedozvím - tedy s výjimkou nových informací o historii nějaké metropole a tajné sektě či bratrstvu. Už ne, díky.
Outsider byla taková milá oddechovka od Nikki Finn, která mě zaujala a rozhodně se těším na další pokračování! S hlavou v pejru oblacích rovněž! Zasmála jsem se, zaáchala nad romantickými částmi a za půl večera bylo dočteno. Účel splnila a já se těším na další knížky od Katky.
Vodu pro slony jsem přečetla hlavně proto, že jsem viděla film a docela se mi líbil. Knížka je totožná s filmem. Řekla bych, že to je jeden z mála filmů, který se vyrovná knižní předloze. Akorát mě rozčilovalo, že postava Marleny měla mít světle hnědé vlasy a já pořád v hlavě viděla blonďatou Renee Witherspoon, která ji hrála ve filmu a nemohla jsem se toho zbavit. Taky se vám to stává?
No a pak jsem na samý konec února přelouskala svojí první knížku od Jo Nesba. Červenka nese smrt. Ve starém vydání s naprosto příšerným překladem. Ale neodradilo mě to. Ani skutečnost, že tam bylo asi bambilion postav a já se nich ztrácela - což byla i vlastně součást zápletky. Rohodně se chystám na další jeho knížky!

Takže to je vše. Moc toho není, ale Střet králů, Inferno a Zlodějka knih byly docela obsáhlé, takže přečtení trvalo déle. Momentálně mám rozečtenou klasiku - Na východ od ráje od Johna Steinbecka a zatím jsem spokojená...

Četli jste něco z toho, co jsem zde jmenovala? A jak se vám to líbilo? 
Nebo se na něco z toho terpve chystáte?


Žádné komentáře:

Okomentovat