sobota 3. května 2014

Shrnutí za duben

Každý měsíc při knižním shrnutí brečím, že jsem toho přečetla málo, že nemám čas kvůli škole, a že to příští měsíc zlepším. Tentokrát jsem ale asi trhla rekord... jen tři přečtené knížky. Ale plus další dvě v angličtině! Já, absolutní ignorant všeho, co se angličtiny týká, jsem přečetla knížku v angličtině. Ne, vlastně dvě knížky! Ha! A bavily mě! 


První z nich byla The Love of a King - příběh anglického krále Edwarda VIII., který se zamiloval do dvakrát rozvedené Američanky Wallis Simpson. Což se samozřejmě prudérním Angličanům nelíbilo a tak dali Edwardovi VIII. na výběr - buď trůn nebo Wallis. Asi všichni víme, koho si vybral. A díky jeho volbě se na trůn dostal George VI., otec královny Alžběty II. Přiznávám, že na konci se mi chtělo i brečet. Druhou knížkou, kterou jsem zdolala byl Henry VIII and his six wives. To už se mi tolik nelíbilo, ale i tak jsem všemu rozuměla. Všemu! ... Škoda, že to je jen úroveň 2, že? :D Navíc má každá asi jen 50 stran, velká písmena a obrázky... :D Ale nějak začít musím.

Obě knížky jsou ze "série" Oxford Bookworms Library a mají je u nás v knihovně. Jsou různé obtížnosti - starter, Level 1 - 5. Já začala dvojkou - starter a jednička mi připadali moc jednoduché a ve trojce jsem zase nenašla žádné téma, které by mě bavilo. Po tomto zdařilém čtení se ale pustím do vyšších levelů! (No, zběžně jsem nakoukla do 4 a tam už jsem v každé větě nerozuměla minimálně jednomu slovu :D Je to se mnou marný, jsem takový věčný začátečník...) O těchto knížkách jsem chtěla napsat samostatný článek - zajímal by vás?

Co se týká českých knížek zdolal jsem jen tři - Zakázanou přitažlivost, Jsme přece sestry a Vraní dívku. Víc jsem bohužel nedala, protože jsem usnula nad knížkou a zapomněla si vyndat kontaktní čočky, ve kterých jsem tedy prospala celou noc a ráno běžela na oční se zánětem rohovky. Týden jsem nesměla namáhat oči, což znamenalo žádný počítač, žádné knížky, žádné sluníčko (pálelo to jako čert i přes sluneční brýle a zrovna to byl ten nejslunečnější týden v dubnu!). Za trest, fakt! Angínu, chřipku, tuberu nebo černej kašel - všechno bych brala raději než tohle, protože nesmět číst, to je pro mě trest nejvyšší. :D Z nouze jsem zaúkolovala sestru, aby mi stáhla audioknihu a tak jsem si poslechla první dva díly série Millenium od Stiega Larssona.

Zdolala jsem tedy Zakázanou přitažlivost. Já asi Katce pošlu milostnej dopis, ve kterým se jí vyznám z lásky. Já tu ženskou miluju. Její knížky jsou tak vtipný, romantický a pohladí po duši až to snad není možný! Do jejích mužských hrdinů se nejde nezamilovat. Nevím, jak to přežiju do další knížky... Nevíte někdo, kdy má u Fragmentu vyjít něco dalšího? Zatím jen sjíždím její web a profil na webu Bez hranic (tam její první kniha původně vycházela jako román na pokračování), kde dočítám další její povídky a bonusové kapitoly k dosud vyšlým knihám.

Jsme přece sestry - tahle knížka mě zaujala obálkou, která je fakt krásná! Nemám dobrou zkušenost s kupováním knih jen podle obálky, ale tohle dopadlo dobře. Líbilo se mi to, ač jsem původně myslela, že mě příběh tří skoro stoletých bab asi nezaujme. Zaujal. Bylo to fajn.

Vraní dívka je zklamání tohoto měsíce. Naučila jsem se jednu věc - nevěřit těm "lákačkám" na obale. "Jen pro silné povahy"? Já jsem posera, na nechutný filmy se nemůžu dívat, horory nesnáším, ale asi nemám tak dobrou představivost, protože nechutné a děsivé knížky mi nevadí. Jenže v téhle knize bylo vše tak trochu na efekt. Začíná to zneužitým, zavražděným a zohaveným chlapečkem s uříznutým pindíkem... Pak už je to jen pokus o sondu do psychologie duševně narušeného člověka. Detektivní zápletka stojí za prd, ženské postavy této knihy jsou tak trochu klišé a je to poměrně předvídatelné. Čekala jsem od toho zkrátka víc (díky té doušce na obalu), ale dostala jsem slabý průměr. 

Co jste přečetli za duben vy?
Četli jste Vraní dívku? A líbila se vám?

7 komentářů:

  1. Katka je prostě Katka, co dodat! Doufám, že bude psát dál, protože její knihy jsou prostě perfektní! :-) A jen tak mimochodem, jaký byl Larsson do uší? :-) Kniha Jsme přece sestry vypadá hodně dobře a Vraní dívku jsem nečetla a po tvém komentáři si ji nekoupím ani v elektronické verzi za 49 Kč :-D, protože jsem vážně čekala, že to bude řezba/maso/zkrátka něco drsnýho a ono nejspíš nic, škoda :-/ Nijakých knížek jsem četla dost a čekala jsem, že tahle bude vážně něco, bohužel..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Larsson do uší je bomba. Namluvil ho Martin Stránský, kterej má podle mě strašně sexy hlas :D ne fakt, poslouchá se to dobře, jen se nesmíš moc "kochat". Je nutné se víc soustředit, než když čteš sama.
      Ona ta Vraní dívka není tak špatná, jen jsem zkrátka čekala o dost víc. Ta psychologická stránka je tam celkem dobrá. 49 korun bych do ní investovala, ale v papírové verzi bych si jí už nekoupila. Prodejci dosáhli svého a nalákali mě. Že jsem po dočtení lehce zklamaná už je nezajímá, protože peníze už mají, že jo... :(

      Vymazat
  2. Ty knížky v angličtině mě zaujaly, samostatný článek bych rozhodně uvítala! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky se snažím číst v AJ, tak článek uvítám. Jinak mám spoustu těchto knih na čtečce, kdybys chtěla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, taky jsem je splašila v e-podobě :)

      Vymazat
  4. Zakázanou přitažlivost si chci moc přečíst :) Na Vraní dívku jsem zvědavá. The Love of a King vypadá zajímavě :))

    OdpovědětVymazat
  5. Na Vraní dívku jsem hrozně zvědavá, ačkoliv jsem jí ještě nečetla, fakt se na ní těším. A kdyby byla anglicky, to by bylo nejlepší. :3

    OdpovědětVymazat