pondělí 2. června 2014

Shrnutí za květen

Poslední dobou jsem blog těžce zanedbávala, za což mohlo (jak jinak) moje ochoření. Po kolikáté už od Nového roku? Nevím... antibiotika jsem minulý měsíc brala asi po čtvrté a týden po návratu z nemocnice to opět vypadá na nějaké nachlazení! Dvacet čtyři let mi nic nebylo (přísahám! kromě jedné angíny v 15 letech!) a teď se prostě tělo zbláznilo a chytí každý bacil, který se kolem mne jen mihne. (Předminulý měsíc se v mém okolí vyskytl černý kašel a dost se divím, že jsem ho taky nechytila...). Každopádně jsem tedy během nemoci měla dost času na čtení, což se projevilo o trochu vyšším počtem přečtených stran, než je obvyklé.


Co jsem tedy přečetla?
Jako první jsem přečetla knížku Osvětimská knihovnice (Antonio G. Iturbe), kterou jsem pořídila už ani nevím kdy a na čekací listině už nějakou dobu byla. Ta knížka je úžasná. Ditu Adlerovou, hlavní postavu, si prostě musíte oblíbit! Navíc je v knize zobrazen chod takzvaného rodinného tábora v Osvětimi, který zde dva roky fungoval a o jehož existenci toho nebylo zatím moc napsáno - ani v literatuře odborné ani v beletrii. Já osobně jsem jeden čas knížky týkající se holocaustu četla jak na běžícím páse, Osvětimská knihovnice je rozhodně jednou z nejlepších knížek, kterou jsem na toto téma četla. Recenzi určitě brzo napíšu.

Další knížka, do které jsem se pustila byly Hvězdy nám nepřály (John Green). Dlouho jsem se jí vyhýbala, nemám ráda tohle téma  a většina knížek, které se týkají umírání a rakoviny jsou plná klišé. Tahle není výjimkou. Ano, jsou tam klišé, děj je naprosto předvídatelný, přesto se mi líbila. Je v ní něco, co nedokážu popsat...

Poté, co jsem přečetla Hunger games, jsem lehce přišla na chuť Young Adult literatuře a dytopiím. Nebo to bylo možná protože jsem měla po předchozích dvou knížkách potřebu přečíst něco oddechového... Pustila jsem se tey do Divergence (Veronica Roth), která se mi líbila natolik, že jsem automaticky pokračovala Rezistencí, která se mi už tolik nelíbila, nicméně pořád to byl dobrý příběh a já si řekla, že to prostě dočtu - a přečetla jsem Alianci. Asi z toho udělám jednu recenzi... I když nevím, nakolik se budu moc rozvášnit a zmiňovat děj, abych moc nespoilerovala... No snad si s tím poradím.

KONEČNĚ (!!!) jsem dočetla Šváby (Jo Nesbo), které jsem měla rozečtené asi dva měsíce... Nekecám. Ze začátku mě to vůbec nebavilo. Víte, mám ráda severské krimi, protože se odehrává na severu. První kníže ze série Harry Hole se odehrávala v Austrálii... fajn, nevadí... druhá (chvilka napět....) v Thajsku! Já nechci Thajsko, nechci Austrálii... chci Nory, sakra! Naštěstí vím, že knížky Jo Nesboho mají co se týká kvality stoupavou tendenci - jinak bych se na něj vyprdla, protože tohle byl prostě průměr.

Draculu (Diane Mowat) jsem přečetla v angličtině. Jedná se opět o knížku z Oxford Bookwors, opět úroveň 2, která už je na mě trochu málo, ale v trojce zkrátka není žádná kniha, která by mě zaujala a čtvrtou úroveň už nedávám. Kdysi jsem četla originál od Brama Stokera a moc se mi líbil, tudíž jsem neváhala a přečetla i anglickou zjednodušenou a (opravdu hodně) zkrácenou verzi. 

Celé to znamená  2 188 přečtených stránek za květen.

Co mám rozečteno?
Opět jsem věrná svému zlozvyku - číst více knížek najednou. Mám rozečtenou knížku Paní Hemingwayová - už hodně dlouho. Je to ostuda, protože je to recenzák... Ale pracuju na tom! Zatím se mi líbí.
Další knížka, kterou mám rozečtenou je Past (Lauren Destefano), která se mi pro změnu nelíbí skoro vůbec.

Co jse si pořídila?
Skoro nic. Knížky jsem nenakupovala tenhle měsíc skoro vůbec, neměla jsem čas. Jediný přírůstek tvoří Návrat do Cold Mountin, který jsem ukořistila v Levných knihách.

4 komentáře:

  1. Hezky! Mně se Hvězdy nám nepřály líbily, ale přijdou mi hrozně přeceňované. Divergenci jsem četla a líbilo se mi to moc, nicméně od té doby nejsem schopná pokročit k dalším dílům a jen tak tak se vyhýbám spoilerům :D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné knihy :)) Hvězdy nám nepřály je skvělá kniha :)) Divergenci miluju :)) a už bych si moc chtěla přečíst nějakou knihu od Jo Nesba :))

    OdpovědětVymazat
  3. Teda chudáku, doufám, že se dáš brzo do kupy, takový antibiotika, to je pěknej fujtajxl. :-( První dvě knihy (a možná Nesba) bych si taky ráda přečetla, zejména knihovnice má moc pěknou obálku, Hvězdám se taky trochu vyhýbám kvůli rozšířenosti, ale tento víkend jsem přečetla S hlavou v pejru, tak už se mi snad nic stát nemůže :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jej tak to s Tebou soucítím, já antibiotika nemám, ale jsem také letos pořád na jedné hromadě, hrůza :/ Tu knihovnici sakra konečně musím dát, snad si jí vylosuji na červenec! :) Švábi na mě teprve čekají, ale Červenka je hodně dobrá a je v Norsku :) A Hvězdy nám nepřály jsem četla jako reading copies před všemi a zamilovala si je :) Nic jsem nečekala a jak Ty říkáš, prostě v nich něco bylo :) Dej se brzy do kupy, těším se na recenze! :)

    OdpovědětVymazat