neděle 7. září 2014

PŘEČTENO: První hrob napravo - Darynda Jones

Název: První hrob napravo
Autor: Darynda Jones
Nakladatelství: Beta
Počet stran: 352
Vydáno: 2013
Přečteno: 4/2014

Anotace
Originální „paranormální thriller“ plný humoru, napětí a neuvěřitelných zvratů. Charley Davidsonová je soukromá detektivka, moderní žena s běžnými starostmi a problémy. To ovšem jenom na první pohled… Ve skutečnosti se narodila jako bytost s nadpřirozenými schopnostmi, která dokáže vstoupit do světa zesnulých. Zemřelé vidí všude kolem, může se jich dotýkat a oni jí pomáhají s řešením případů. Všechno je o to složitější, že vyšetřovatelku sleduje tajuplný muž, „syn Satanův“, jehož šarmu Charley nedokáže odolat. Kdo je ten záhadný hrdina, o kterém se jí zdají sny plné vášně? Je vůbec živý, nebo je mrtvý? A co by se stalo, kdyby mu podlehla?

Tak nějak mám z téhle knížky pocit, že autorka nevěděla co chce napsat, jestli thriller, horor, romantiku nebo detektivku či young adult duchařskou story.... a tak si řekla, že bude super, když tam bude od všeho trochu. Jak říká obálka "Paranormální (a tak trochu romantický, malinko detektivní a rozhodně vtipný) thriller". Hodnocení to mělo dobré, tak jsem se do toho pustila s vidinou, že to bude Mediátor s trochu dospělejší hlavní hrdinkou. No... co na to říct. Vážení, Mediátor byl milionkrát lepší! 
Hlavní hrdinka Charley Davidsonová vidí mrtvé. Mluví s nimi. Pomáhá jim přejít na "druhou stranu". Je tedy Smrťák. A má strýce u policie, kterému pomáhá řešit vraždy. Jak snadné je být detektivem, když vám každý zavražděný hned vyklopí, kdo ho zabil... Tedy kromě tří zavražděných právníků, kteří svého vraha neviděli, jejichž případ právě policie (a s nimi i Charley) řeší. Podezřelé je, že všichni tři pracovali v jedné firmě.


Navíc (aby toho nebylo málo) má Charley erotické sny, ve kterých hraje hlavní roli Reyes, jeden prudce sexy... co vlastně? Chlap s nadpřirozenými schopnostmi? Nebo co je vůbec zač? A proč už jí nenavštěvuje jen v noci, ale i ve dne?

Detektivní zápletka byla nudná. Vážně moc nudná. Stalo se vám někdy, že hlavní hrdina knížky řeší vraždu a vám je úplně fuk, kdo je vrah? Mě se to stalo u téhle knížky... Přečetla jsem jí v dubnu a už nevím, kdo to byl a jak se to vlastně všechno vyřešilo, což jistě o něčem vypovídá. Na druhou stranu jsem pořád musela přemýšlet, co je Reyes zač. I když samotné rozuzlení mě trochu zklamalo.

Abych jen nekritizovala, bylo to docela vtipné (i když místy až trochu nuceně), hlavní hrdinka poměrně sympatická, ačkoli na můj vkus byla moc sdílná. Já vidět mrtvé, tak to rozhodně nevyprávím každému na potkání...

Podle anotace jsem soudila, že se mi to bude líbit, ale nelíbilo. Další knížka, která by bývala byla dobrá, kdyby jí sama autorka tak nedomrnila... vlastně ani nevím čím. Bylo tam od všeho trochu, ale v podstatě vůbec nic, co by hlouběji zaujalo.

Takže já se rozhodně k fanklubu téhle knížky nepřipojuju, hodnotím dvěmi a půl hvězdičkami a do druhého dílu se rozhodně pouštět nebudu.


Žádné komentáře:

Okomentovat