čtvrtek 9. října 2014

Shrnutí za září

Škola začala... co dodat. I tak ale čtu, dokud můžu. V prosinci už budu dohánět jen povinnou četbu, které máme požehnaně (a samé výživnější kusy!)

Co jsem přečetla za září?


Sluneční bouře - Åsa Larsson
První díl série, jedna z knih, které mám ve čtečce a kterou jsem se snažila zažehnat čtecí krizi. Nepovedlo se. Je to průměrná severská detektivka, která neurazí ani nenadchne. Rozhodně jsem četla lepší. Nicméně jsem se rozhodla dát autorce druhou šanci. Do dalších dílů se přece jen někdy pustím, úplně bych to nezatracovala.

Jako zabít ptáčka - Harper Lee
Klasika týkající se rasistického amerického Jihu. Je to milý a duchaplný příběh vyprávěný malou holčičkou, která se snaží porozumět tomu, co se kolem ní odehrává. Chvíli vám připadá, že čtete pohádku o dospívání dvou amerických sourozenců ve 30. letech, najednou se to ale změní na něco úplně jiného. Musím jedině doporučit.

Dcera sněhu - Eowyn Ivey
Tuhle knížku jsem četla díky Basteře a jejímu společnému čtení a jsem hrozně ráda, že jsem se k tomu dokopala - už delší dobu jsem kolem ní chodila v LK a přemýšlela jestli mám nebo ne. Nakonec jsem moc ráda, že jsem se rozhodla, protože to je jedna z nejlepších knih, které jsem letos četla. Recenze zde.

Smrt je mým řemeslem - Robert Merle
Klasika francouzského spisovatele inspirovaná životem nacisty Rudolfa Hösse. Po všech těch knihách o holocaustu a koncentračních táborech to byla změna - tentokrát se díváte z pohledu těch druhých. A musím říct, že to byl hodně zvrácený pohled. Klasické dílo, co dodat jiného, než že doporučuju k přečtení.

Stopařův průvodce Galaxií - Douglas Adams
Teď riskuju, že se totálně znemožním a ztrapním, ale... asi jsem to nepochopila. Nebavilo mě to.
Ujistila jsem se, že sci-fi zkrátka není můj styl a asi nikdy nebude. 
Do dalších dílů se samozřejmě pouštět nebudu. Možná si to časem přečtu znovu, abych zjistila, jestli se něco změnilo, nebo jsem furt stejný nechápavý ignorant.

Jestli zůstanu - Gayle Forman
Kazdý to chválil, i film podle toho natočili, tudíž jsem si řekla, že to zkusím. První část mě skvěle navnadila, ale druhá zklamala. Čekala jsem nějaké zásadnější a hlubší úvahy. Četlo se to samo, má to pár stránek, takže pokud chcete oddechovku na odpoledne, s klidem můžu doporučit. Pokud čekáte nějaké zamyšlení nad hamletovskou otázkou být či nebýt, když je celá vaše rodina po smrti, asi se do toho nepouštějte.

Takže šest kousků za září...

Co jsem si pořídila?
Celkem pět kousků. Dva úlovky z Levných knih, jednu knížku jsem ulovila při čekání na MHD (knihkupectví přímo před zastávkou... zlo). A jedna objednávka z buxu, odkud pochází balíček na fotce..

 Vůbec se mi nelíbí nový způsob balení! Je to tak obří! Na druhé fotce můžete vidět, Dopisy Malých žen pro porovnání velikosti. V balíku byly jen dvě knihy...



Dala jsem na pozitivní recenze a pořídila V šedých tónech a Vypravěčku.

V Levných knihách jsem ukořistila výše zmiňované Dopisy Malých žen a Nejsem sériový vrah aniž bych předem zkoumala recenze, tudíž taková sázka do loterie. Uvidím, zda se vyplatila. No a během čekání na svůj dostavník domů jsem ukořistila ještě Terapii láskou, kteou jsem už stihla přečíst.

A všechny dohromady.


4 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. =) Dceru sněhu jsem v Basteřině termínu bohužel nestihla, poněvadž jsem omylem odjela na tři týdny do Brna bez ní. Ale tak se na ni těším, že se ji asi přečtu teď o víkendu. A na vypravěčku jsem teď koukala v knihkupectví, velmi mě láká.
    Z toho, že tě nenadchl Stopařův průvodce, si nic nedělej. Já jsem zatím vždycky četla jen prvních pár stránek u přítele (má ji v knihovničce a já po ní sem tam sáhnu), docela se mi líbily, ale rozhodně mě to nějak neuchvátilo, tak uvidíme, co na to budu říkat já.
    Já zase barbarsky nepropadla Terry Prattchetovi. Líbila se mi Zaslaná pošta a celkem Otec prasátek, jinak jsem Zeměplochu vůbec nedávala a tenhle svět mě neuchvátil. Na druhou stranu jeho Národ byl fakt dobrý. Jen ta opěvovaná Zeměplocha není nic pro mě.;) Jsem taky barbar.

    OdpovědětVymazat
  3. V šedých tónech a vypravěčku bych si chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Přečetla jsi samé pěkné knihy :-)

    OdpovědětVymazat